• SmurfGirl72

"styvbarn" Bonusbarn!

Man läser lite här o var om "styvföräldrar" kallar sina "styvbarn" för en massa namn. Jag tycker det är hemkt.När man ger sig in i ett förhållande så vet man att det finns barn med i bilden.Jag tror ärligt talat inte att det inte finns någon som inte vet det!

Hur kan man kalla småbarn för jävlar tex???

Jag vill ta bort ordet STYVföräldrar o skriva BONUS i stället...för det är vad det är tycker jag!

Jag är själv bonusmamma och visst kan det vara jobbigt...men inte mer jobbigt än mina barn isf!!!

Man måste försöka se det från barnets synvinkel med.Jag visste om att min sambo hade barn innan jag blev tillsammans med honom...o tar jag honom följer barnen med!

Blir bara så irriterad på hur vuxna människor kan behandla barn.Barn som inte har fått avgöra att hamna i den situation de har hamnat i. Barn gör inget utan anledning. Det är min åsikt iaf.

Ville bara skriva av mig lite!

Det vi har bakom och framför oss.Betyder så litet jämfört med det vi har inom oss!
  • Svar på tråden "styvbarn" Bonusbarn!
  • Murklan

Har barn med 2 olika män. Mina älsta barns farmor ger alltid min minsting presenter vid födelsedag o jul. Hon kallar sig bonusfarmor och det tycker jag är så gulligt.

• Anonym

men barn kan vara riktiga jävlar.. Bättre skriva det härå avresgera sig på så sätt än att säga det rakt ut till dom? Jag har också bonusbarn.. Och det blir ju en del skilnader man får leva med. Men man väljer själv.. Inte barnen.

Min bonusgrabb tex är väldigt bortskämd hemma hos sin mamma, och så kommer han hit å bråkar när han inte får det han pekar på. Lite jobbigt, men inte hans fel.
    När han är här är det rättvist mellan min tös och han. och min tös får lika mkt saker, uppmärksamhet när han inte är här.

Varje gång han kommer hit vill han veta vad hon har fått och så ska han ha samma.. fast han fått mycke mer hos sin morsa.

Jag gillar inte den skatan,men det är inte hans fel och jag säger det aldrig högt

• Mirakel händer

Vi använder oss av ordet "bonus" för hela slanten. Men sonen utesluter ordet bonus mer och mer. Åsäger bara pappa, farmor mm

Min man är bonus pappa till min sonSvärmor är bonus farmorSvärfar är MC farfar (han åker MC)Svågarna är bonus farbröderSå har sonen bonus kusiner med

• SmurfGirl72

Jovisst kan de vara jävlar ibland...lika mycket som föräldrarna kan vara det...men det finns dom som faktist visar det för barnen. Jag kan ibland känna mig maktlös när det gäller mina men att säga att de är jävlar...nej där går gränsen för mig.

Vad jag menar är att det är inte enkelt för barnen heller.Tycker vi bonusföräldrar att det är jobbigt ibland...hur känner inte barnen då?

Man tror som vuxen att allt ska vara så lätt o bra för barnen o att de borde vara tacksamma mm mm...men varför ta det för givet? Barnen har ju känslor dom med!

Anonym skrev 2007-12-30 22:06:02 följande:
    men barn kan vara riktiga jävlar.. Bättre skriva det härå avresgera sig på så sätt än att säga det rakt ut till dom? Jag har också bonusbarn.. Och det blir ju en del skilnader man får leva med. Men man väljer själv.. Inte barnen.Min bonusgrabb tex är väldigt bortskämd hemma hos sin mamma, och så kommer han hit å bråkar när han inte får det han pekar på. Lite jobbigt, men inte hans fel.När han är här är det rättvist mellan min tös och han. och min tös får lika mkt saker, uppmärksamhet när han inte är här.Varje gång han kommer hit vill han veta vad hon har fått och så ska han ha samma.. fast han fått mycke mer hos sin morsa.Jag gillar inte den skatan,men det är inte hans fel och jag säger det aldrig högt
    Det vi har bakom och framför oss.Betyder så litet jämfört med det vi har inom oss!
  • SmurfGirl72

Jag hade 5 barn med mig i det nuvarande boet o min sambo 2.Vi har ett gemensamt o väntar ett till som ska komma om 3 1/2v.
    Vi behandlar alla barnen lika o säger VÅRA barn till alla.Särbehandlar ingen o tar varje individ för den dom är så att säga.

Camilla1974 skrev 2007-12-30 22:06:29 följande:
    Vi använder oss av ordet "bonus" för hela slanten. Men sonen utesluter ordet bonus mer och mer. Åsäger bara pappa, farmor mmMin man är bonus pappa till min sonSvärmor är bonus farmorSvärfar är MC farfar (han åker MC)Svågarna är bonus farbröderSå har sonen bonus kusiner med
  • Mirakel händer
    SmurfGirl72 skrev 2007-12-30 22:11:49 följande:
    Jag hade 5 barn med mig i det nuvarande boet o min sambo 2.Vi har ett gemensamt o väntar ett till som ska komma om 3 1/2v.Vi behandlar alla barnen lika o säger VÅRA barn till alla.Särbehandlar ingen o tar varje individ för den dom är så att säga.
    Det låter ju väldigt bra...

Vi har inga gemensamma barn än. Men vi hoppas på att få ett plus nästa år. Har försökt i många år nu utan och med hjälp. Men en dag ska vi lyckas å då kommer vi säga VÅRA barn om alla.
  • SmurfGirl72
    Camilla1974 skrev 2007-12-30 22:18:13 följande:
    Det låter ju väldigt bra...Vi har inga gemensamma barn än. Men vi hoppas på att få ett plus nästa år. Har försökt i många år nu utan och med hjälp. Men en dag ska vi lyckas å då kommer vi säga VÅRA barn om alla.
    Roligt att höra. Jag är verkligen glad över att fått träffa en sådan fin person som min sambo. Han gör ingen skillnad på våra barn...o jag har ett barn med x:a behov o som det har varit mycket med...men han har stått vid vår sida o sagt ifrån till andra att VÅRT barn är ett snällt o fint barn!
  • Mirakel händer
    SmurfGirl72 skrev 2007-12-30 22:23:57 följande:
    Roligt att höra. Jag är verkligen glad över att fått träffa en sådan fin person som min sambo. Han gör ingen skillnad på våra barn...o jag har ett barn med x:a behov o som det har varit mycket med...men han har stått vid vår sida o sagt ifrån till andra att VÅRT barn är ett snällt o fint barn!
    Då har vi båda hittat bra killar. Min son har lindrig utvecklingsstörning samt spårkstörning och en del andra tillägg. Å min man är med på alla skolmöten, habiliteringstider, läkarbesök, LSS besök mm. Sonen bor även hos sin bio pappa varannan vecka (sön kväll-fre morgon). Å han har absolut inget emot detta att min man kallas "bonus" pappa och är med på mötena.
  • SmurfGirl72

Låter så skönt att höra att dessa människor faktist finns. Min sambo har sagt till mina barn att de gärna får säga pappa om de vill o även säga hans namn om de vill det.Det är upp till barnen. Han räknar alltid med dom när barn frågar om hur många barn han har o så.

När det är fars dag...jul mm mm så är det min sambo som får farsdags korten o julklapparna tex...o det säger allt!

Camilla1974 skrev 2007-12-30 22:28:23 följande:
    Då har vi båda hittat bra killar. Min son har lindrig utvecklingsstörning samt spårkstörning och en del andra tillägg. Å min man är med på alla skolmöten, habiliteringstider, läkarbesök, LSS besök mm. Sonen bor även hos sin bio pappa varannan vecka (sön kväll-fre morgon). Å han har absolut inget emot detta att min man kallas "bonus" pappa och är med på mötena.
  • Mirakel händer
    SmurfGirl72 skrev 2007-12-30 22:34:15 följande:
    Låter så skönt att höra att dessa människor faktist finns. Min sambo har sagt till mina barn att de gärna får säga pappa om de vill o även säga hans namn om de vill det.Det är upp till barnen. Han räknar alltid med dom när barn frågar om hur många barn han har o så.När det är fars dag...jul mm mm så är det min sambo som får farsdags korten o julklapparna tex...o det säger allt!
    visst säger det allt....

Sonen gjorde farsdags kort i skolan (särskolan) till sina båda pappor som han säger. Lika så är det viktigt för sonen att hans båda pappor får julklappar och födelsedagspresenter från honom.
Svar på tråden "styvbarn" Bonusbarn!