Vichyvatten
Detta kanske är en urdum fråga men jag tar risken att va blåst..
Om barnet börjar få torsk kan man ju ge vichyvatten för att det ska försvinna, men om man har en soda stream hemma o gör kolsyrat vatten är det samma sak??
Detta kanske är en urdum fråga men jag tar risken att va blåst..
Om barnet börjar få torsk kan man ju ge vichyvatten för att det ska försvinna, men om man har en soda stream hemma o gör kolsyrat vatten är det samma sak??
Nej det ska va vichy för att det är saltet i det som gör att det går bort är jag för med.
Tyvärr är det så att de har tagit bort den ingrediensen som skall hjälpa mot torsk i vichyvatten. Har du tur så kan du få tag i någon flaska som är lite äldre och tillverkad bakåt i tiden och då innehåller den fortfarande denna ingrediens (förmodar att det är något bikarbonataktigt). Infon kommer från BVC.
Ett recept på bikarbonatlösning som fungerade superbra på min tjej:
1 dl vatten kokas upp
1 tsk bikarbonat blandas i
Kyl ner snabbt
Förvaras i kyl i en burk med lock
Pensla med tops på läppar, tunga, insidan av kinderna och i gommen.
Lufttorka alltid bröstvårtor efter amning och försök att hålla dem torra genom att byta amningsinlägg ofta.
Pensla med tops på bröstvårtor.
Tops är inte ett måste, det går även att hälla in i munnen med sked, men det är bra att kunna gnida bort svampen med topsen.
Hittade denna info på nätet.
Skusan: Se de där man får veta nått nytt nästan varje dag
när jag hade för ca 1 år sen så sa min bvc sköterska att den enda som funkade då var glasflaskorna med en gul/brun etikett. för att de andra saknade de där ämnet, men även den har kanske försvunnit nu?
Nejdå där har ni fel det finns både vishy och soda som har det nödvändiga ingredienserna i plastflaska görs av Pripps' och spendrup har jag för mig
Det som tidigare kallades för natriumbikarbonat heter numer natriumvätekarbonat - men är samma sak.
Kanske har namnbytet gjort att man trott att det inte längre är samma ingrediens?