• Rosesarered

Rosenrot och bisolvon?

Jaha, då var det dags för mig att testa alla olika varianter. Har läst (och tagit allt med en nypa salt) att bisolvon och rosenrot kan hjälpa. Tänkte testa detta. Vad gör man inte, är ju tusan desperat!

Vill gärna ha lite mer info. Vad jag förstått finns det olika märken av rosenrot. Och bisolvon finns tydligen i tablett form och flytande. Vilken ska man testa?

• Svar på tråden Rosenrot och bisolvon?
  • Lovebug

Om ni försökt i flera år (läste din presentation) så skulle jag rekommendera att ni söker hjälp istället. Gör en utredning för att ta reda på var felet ligger. Om det till exempel är killens spermier som är lite slöa så hjälper ju varken rosenrot eller bisolvon (om det ens gör det i vanliga fall).

• Rosesarered
    Lovebug skrev 2007-12-29 23:04:36 följande:
    Om ni försökt i flera år (läste din presentation) så skulle jag rekommendera att ni söker hjälp istället. Gör en utredning för att ta reda på var felet ligger. Om det till exempel är killens spermier som är lite slöa så hjälper ju varken rosenrot eller bisolvon (om det ens gör det i vanliga fall).
    Glömde skriva, vi har gått utredn. och allt är tipptopp. Dvs oförklarlig barnlöshet. Så nu vill jag testa lite hemmakurer innan man ger sig in på insemination eller ivf
  • Dimitra
    Rosesarered skrev 2007-12-29 23:08:26 följande:
    Glömde skriva, vi har gått utredn. och allt är tipptopp. Dvs oförklarlig barnlöshet. Så nu vill jag testa lite hemmakurer innan man ger sig in på insemination eller ivf
    Samma som jag då. Nått måste men ju roa sig med medan man väntar

Rosenrot tas med full dos (den som står på förpackningen) från första mensdagen till ÄL. Bisolvon tas likadant och på samma dagar.

Lycka till!
    Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Rosesarered

Vad för märke på rosenrot? Vart köper man det?

Ska man köpa flytande eller tabletter i Bisolvon?

Vad är Apiforce/Bidrottning gele/ Royal Jelly?

Lycka till!!

• ladylovelylocks

en liten varning bara om rosenrot. Inget allvarligt, men nog så jobbigt. Jag och fler jag har läst om här på fl har fått problem med stora onda finnar som biverkning av rr. Det har gått så långt för mig att jag gett upp och ska nu bara köra med bisolvon nästa månad och se om det hjälper...

bisolvon tas ju för att lösa upp "slemmet" man har i samband med äl, så om man inte har tjockt "slem" behövs ju inte bisolvon.

Lycka till!

• ladylovelylocks
    Rosesarered skrev 2007-12-29 23:14:56 följande:
    Vad för märke på rosenrot? Vart köper man det?Ska man köpa flytande eller tabletter i Bisolvon?Vad är Apiforce/Bidrottning gele/ Royal Jelly?Lycka till!!
    jag kör med tabletter, men det är ju samma ingrediens så det spelar nog ingen roll...
  • Dimitra
    Vad för märke på rosenrot? Vart köper man det?
    Jag brukar köra på det märke som är mest prisvärt. Gå till hälsokostbutiken och fråga

Ska man köpa flytande eller tabletter i Bisolvon?
    Spelar ingen roll. Gillar du smak av hostmedicin kör på den flytande

Vad är Apiforce/Bidrottning gele/ Royal Jelly?
    Fytoöstrogener som kan förstärka din egen östrogenproduktion. Tas från mens till ÄL.
    Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • frumalin

Hej tillhör skarán som inte lyckas att bli gravid trotts att vi har ett barn innan på 2.5 år som blev till på första försöket. Tänkte prova bisolvon och har flytande hemma men hur ofta och mycket, är det maxdos mellan första mensdagen och ÄL? tack på förhand

• Rosesarered
    Dimitra skrev 2007-12-29 23:12:27 följande:
    Samma som jag då. Nått måste men ju roa sig med medan man väntar Rosenrot tas med full dos (den som står på förpackningen) från första mensdagen till ÄL. Bisolvon tas likadant och på samma dagar.Lycka till!
    Typiskt, var på semester mitt ute i nowhere och fick mens. Inget apotek i närheten. Är nu inne på min 6 mensdag. Är det för sent att börja ta idag? Eller hinner "slemmet" inte lösa upp sig innan äl?
    Har normalt en cykel på 33-35 dagar.
  • Mida
    Rosesarered skrev 2007-12-29 22:53:56 följande:
    Jaha, då var det dags för mig att testa alla olika varianter. Har läst (och tagit allt med en nypa salt) att bisolvon och rosenrot kan hjälpa. Tänkte testa detta. Vad gör man inte, är ju tusan desperat!Vill gärna ha lite mer info. Vad jag förstått finns det olika märken av rosenrot. Och bisolvon finns tydligen i tablett form och flytande. Vilken ska man testa?
    Hur har det gått för dig?
    Tänkte prova någon hemma kur jag med. Utredningen har dragit ut på tiden, vill ju göra något medans jag väntar....
  • minolia

Jag har kört med Apiforce och rosenrot extra stark denna månaden....än vet jag inte om det har gjort nån nytta. Ett litet varningens finger för rosenrot, det kan förlänga menscykeln. På mig blev äl fördröjd en vecka och jag har redan 28 dagar till äl så en vecka till var ingen höjdare....

Svar på tråden Rosenrot och bisolvon?