• Coolmamma

Vad ska jag göra???(ganska lång).

Hej jag ska försöka att fatta mig kort...
    Det är så här att jag lever inte i hop med min dotters pappa (min dotter 7år)Jag lever i hop med min nuvarande sambo sedan sex år tbx. Nu är det så att mitt ex och jag har kommit mycket bra överens under alla år vi har varit/är goda vänner.Men det är så att han är en ex missbrukare och har varit nyckter en tid men fick tyvärr återfall för ett par månader sen och har inte träffat tösen sen dess.(han ska på behandling i januari)Min dotter tog det väldigt hårt att inte få träffa sin pappa men har börjat att aceptera att det kommer nog ta tid innan hon kan göra det igen.Min undran är att nu på sista tiden så har hon börjat lite smått att säga pappa till min sambo vilket hon inte gjort förr.Är det rätt eller fel, ska jag rätta henne eller bara låta det vara och låta henna säga pappa??
    Upskattar alla råd..
    Kram.

• Svar på tråden Vad ska jag göra???(ganska lång).
  • Kajee

Personligen skulle jag aldrig låta mina barn kalla min pojkvän/sambo för pappa. Dom har redan en pappa. Han kan inte ersättas även om det skulle vara så att de inte kan träffas av en eller annan anledning.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Sussannek

Jag skulle inte vilja att mina bonusar kallade mig för mamma.
    jeg vet hur ledsen min sambo blev när kidsen började kalla mammans kille för pappa (vilket de har slutat med när de förstod att han blev ledsen)
    Sedan säger jag därimot att jag är bonusmamma.

• Coolmamma

Fast grejen är ju att hon vet mycket väl att hon har sin riktiga pappa de har tele kontakt ett par gånger i veckan. Men hon har aldrig sagt pappa direkt till honom utan om han har åkt iväg eller liknande så kan hon komma till mig och fråga tex "var är pappa någonstan eller var är pappa Björn" och då berättar jag var han är utan att rätta henne med att säga BJÖRN är och handlar osv..

Svar på tråden Vad ska jag göra???(ganska lång).