• Sveakissen

Frågor om Pergotimeanvändning!

Hej,medsystrar!
    Har nyligen blivit ordinerad Pergotime för första ggn,och av läkaren tillsagd att äta dem dag 5-9 i menscykeln;för att dag 14 komma in o kolla om äggen mognat-samt då ta med hormonsprutan dit.Min fråga,då läkarmottagningen råkar vara julstängd tom dag 16(max otur)och vi helst ej vill vänta ännu en månad är:vet någon av erfarenhet om jag har nytta av Pergotime,även om jag ej hinner kolla äggens mognad och ta sprutan denna gång?Kan det vara farligt,eller äter jag dem bara förgäves i så fall?Det finns inget journr att ringa just nu.Snälla ,hjälp!

• Svar på tråden Frågor om Pergotimeanvändning!
  • Springtime

Hej!

Jag vet inte din bakgrund. Jag har ätit tre kurer Pergotime, men inte kollat ägg någon gång (har egen ägglossning annars också). Min första kur resulterade i alla fall i en graviditet (som tyvärr slutade med missfall). Pergotime är ju hormonstimulerande och ska väl göra det extra gynnsamt att bli gravid. Jag tror personligen inte att det är farligt att inte kolla upp ägg - men jag vet som sagt inte din historia. Finns det ingen annan du kan ringa när din mottagning är stängd?

Lycka till och god fortsättning!

• C r e d o

Du kan mycket väl ägglossa med enbart Pergotime, jag har gått till Carl von Linnékliniken i Uppsala och inte ens där kollar de upp behandlingen med vul osv. Det är bara att tuta och köra, funkar det inte så kan du ju bara fortsätta nästa månad.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Sveakissen

Tack,snälla Credo för detta svar-nu känns det genast bättre!
    C r e d o skrev 2007-12-25 22:43:02 följande:

Du kan mycket väl ägglossa med enbart Pergotime, jag har gått till Carl von Linnékliniken i Uppsala och inte ens där kollar de upp behandlingen med vul osv. Det är bara att tuta och köra, funkar det inte så kan du ju bara fortsätta nästa månad.
Svar på tråden Frågor om Pergotimeanvändning!