Bästa ögonkrämen för torrisar?
Kan nån rekommendera en riktigt bra ögonkräm? Blir torr runt ögonen så här på vintern och det är så trist. Har känslig hy så helst inget tokparfymerat...
Kan nån rekommendera en riktigt bra ögonkräm? Blir torr runt ögonen så här på vintern och det är så trist. Har känslig hy så helst inget tokparfymerat...
Jag har haft samma problem i ett år nu, har testat massa krämer som inte har funkat. Så jag blev rekomenderad av läkaren att använda hydrokortison från apoteket, både morgon och kväll i två veckor och sedan trappa ner till en gång om dan, varannan dag osv. Under själva "behandlingen" är det bra att använda mjukgörande kräm samtidigt under dagen. Testa!
Jag har samma problem. Jag använder Dermalogica. Mycket bra.
Vilken mjukgörande har du haft? Min hudläkare har avrått från att använda kortisonkräm i ansiktet pga av att jag har peroral dermatit som kan bli mycket sämre då.
Isabellas mammas tårtpartners skrev 2007-12-25 01:33:35 följande:
Jag älskar ögonkrämen från 100% Pure, precis hur mycket kan du läsa här!
rocketqueens.blogg.se/1193903355_100_pure_coffee_bean_.html
Använder en från Decleor som är jättebra!
Har köpt CCS så får vi se hur det går... :)
Jag använder Kiehls ögoncreme, den är alldeles underbart bra!
Hoppas du blir lika nöjd som jag:D
Kan man verkligen använda kortison runt ögonen? HUden där är ju jättekänslig.
Jag kör också med decleore.
Det fungerade perfekt för mig, är inte alls torr längre runt ögonen. Det uppstod inte heller någon irritation, som tur var. Trodde inte heller att det var bra att använda innan läkaren sa till mig att det använda det.
Mary Kay har två kanon cremer, Firming Eye Creme och Age Fightening Eye Creme!
Fitamelanin revitaliserande ögonkontur är mitt tips
Har samma problem, använder Domina Elegans natural beauty ögonkräm. Den har en väldigt behaglig doft och är väldigt återfuktande men samtidigt så lämnar den inte huden för fet. Mycket bra tycker jag! Här är länken till den:
se.dominaelegans.com/produkter/naturlig-hudvard-se/4d-fuktgivande-ogon-kram/
Jag har provat typ ALLT, men numera går jag vintertid över till vanligt vitt vaselin. Smörjer på kvällen så jag slipper vara glansig. Det skyddar så att min hud får chansen att själv återfukta sig.