• AMV

Bästa ögonkrämen för torrisar?

Kan nån rekommendera en riktigt bra ögonkräm? Blir torr runt ögonen så här på vintern och det är så trist. Har känslig hy så helst inget tokparfymerat...

• Svar på tråden Bästa ögonkrämen för torrisar?
  • Isabellas mammas tårtpartners

Jag har haft samma problem i ett år nu, har testat massa krämer som inte har funkat. Så jag blev rekomenderad av läkaren att använda hydrokortison från apoteket, både morgon och kväll i två veckor och sedan trappa ner till en gång om dan, varannan dag osv. Under själva "behandlingen" är det bra att använda mjukgörande kräm samtidigt under dagen. Testa!

• En till gul

Jag har samma problem. Jag använder Dermalogica. Mycket bra.

• AMV

Vilken mjukgörande har du haft? Min hudläkare har avrått från att använda kortisonkräm i ansiktet pga av att jag har peroral dermatit som kan bli mycket sämre då.

Isabellas mammas tårtpartners skrev 2007-12-25 01:33:35 följande:

Jag har haft samma problem i ett år nu, har testat massa krämer som inte har funkat. Så jag blev rekomenderad av läkaren att använda hydrokortison från apoteket, både morgon och kväll i två veckor och sedan trappa ner till en gång om dan, varannan dag osv. Under själva "behandlingen" är det bra att använda mjukgörande kräm samtidigt under dagen. Testa!
    AMV skrev 2008-01-02 18:34:36 följande:
    Vilken mjukgörande har du haft? Min hudläkare har avrått från att använda kortisonkräm i ansiktet pga av att jag har peroral dermatit som kan bli mycket sämre då.Isabellas mammas tårtpartners skrev 2007-12-25 01:33:35 följande:
    Den e från apoteket, CCS mjukgörande creme. Den e oparfymerad och irriterar inte huden. Testa! Den funkade på mina torra ögon
  • Hallonmopeden

Använder en från Decleor som är jättebra!

• AMV

Har köpt CCS så får vi se hur det går... :)

• Pshevil

Jag använder Kiehls ögoncreme, den är alldeles underbart bra!

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn

Hoppas du blir lika nöjd som jag:D

• mandala

Jag kör också med decleore.

Det fungerade perfekt för mig, är inte alls torr längre runt ögonen. Det uppstod inte heller någon irritation, som tur var. Trodde inte heller att det var bra att använda innan läkaren sa till mig att det använda det.

• mican

Mary Kay har två kanon cremer, Firming Eye Creme och Age Fightening Eye Creme!

♥ Min Familj Rockar! ♥
  • riboflavin

Jag har provat typ ALLT, men numera går jag vintertid över till vanligt vitt vaselin. Smörjer på kvällen så jag slipper vara glansig. Det skyddar så att min hud får chansen att själv återfukta sig.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Bästa ögonkrämen för torrisar?