hur går sången?
ngn som kan texten på den sången de sjunger på dagis..
går ngt så här
filip är här,joabob är här... å så sjunger man allas namn?
ngn som kan texten på den sången de sjunger på dagis..
går ngt så här
filip är här,joabob är här... å så sjunger man allas namn?
Vi sjöng;
O Filip är här, o Lisa är här, o Malin o Emma o Johan är här o i vårt glada lag har vi Anna här i dag, vad roligt vad roligt det är och så om igen.
Tänk vad roligt att lea är här!
Och i vårt glada lag har vi Jonna här idag!
Tänk vad roligt att Alex är här
och så kör man på och avslutar med
Tänk vad roligt att alla vi är här!
Så har jag alltid sjungit den iaf.
Man sjunger alla namn, typ:
Filip är här, och Jakob är här, å så roligt att Mia är här. Och i vårt glada gänga har vi Stin a här igen, å så roligt att Erik är här...
och så börjar man om igen.
Minns inte början helt men precis innan namnen börjar blir det... "nu är vi tillsammans på hmmhmm igen"
Finns flera olika varianter på den...Men den vi sjunger går XX är här,XX är här,tänk va roligt att XX är här å på våra glada dá har vi XX här idag tänk va roligt att XX är här.. Å sen så börjar den om..å när man sjungit alla namnen kan man avsluta.. tänk va roligt att alla är här!
Hahaha,hoppas du förstår
ok tack.. min son gillar den å vi sjunger den på kvällarna när han ska sova fast vi sjunger om mormor å farmor å alla i familjen..
nu går inte emma på dagis, men vi sjunger en liknande på rytmiken;
Hejsan Emma, hej på dej, kul att se dej här igen
hejsan kevin, hej på dej, kul att se dej här igen
välkomna alla nu sjunger vi, vi hoppar och dansar och virvlar runt
kajsa e här, linus e här, sara e här, lisa och filip e här
och sen börjar man om om det e fler barn med.
En annan visa som brukar vara populär (om inte annat för att variera sig) är
Kalle Anka satt på en planka
Ropade så här
Mamma mamma, se så stor jag är
Och så kan man dra hela tjocka släkten. Vi har tagit oss igenom dessa visor många många många gånger. Ha så kul.
vi har sjungt så här innan
filip är här,mormor är å hejåhejsan morfar är här å i vårt glada gäng har vi moster idag hejåhejsan farmor är här .-)
hitta på ngt som lät lite bra..
Ja har jobbat på dagis i 2 år med småbarn, den versionen vi sjunger och som jag bara hört är:
XX är här, och XX är här för hejja hejja XX är här, och i vårt glada gäng har vi XX som gäst för hejja hejja XX är här..
Sen avslutaes den med att alla eller många är här!
Filip är här, Jakob är här, vilken tur att Anna är här, tack o lov, och i vårt glada gäng har vi Pelle som gäst, tjolahoppsan, Alla är här!
fia är här å anna är här tänk va roligt att erik är här i vår grupp och i vår långa rad har vi emma här idag tänk va roligt att johan är här
synd bara att melodierna inte finns i era svar....
Hej vi sjöng en låt som heter sommaren är kort