Mme Soleil skrev 2007-12-19 11:05:21 följande:
Tack för era svar! Mycket att hålla reda på.Yrslan - Jag tror också att Jyrsk setet är till för en vagga eller vagn. Hur fungerar det: kan man använda påslakarn i vagnen i stället för åkpåse?Fridolina 82 - Tack för tipset! Var inne och kikade och det verkar som jag ska ha 100*130 (påslakarn & täcke), 38*55 (örngott), 32*50 (kudde) och 100*150 (påslakarn). Är det standard överallt? Vill inte vara låst att handla på ett ställe.Challe 1- Jag såg också att det stod att täcket är från ett års ålder. Dessutom är det så himla stort. Ska man inte ha täcke i spjälsängen utan köra med sovpåse den första tiden?Annamaja - Så kan det kanske vara. Borde kanske handla någon annanstans då?lin83 - Det stämmer med de uppgifter som jag hittade nu på barniallt.Kodoktorn - Det lät inte så kul! Kanske borde köpa täcke och påslakarn någon annanstans då. Har du goda erfarenheter av Jyrsks artiklar eller är det bara de dyrare varianterna som gäller? Det kanske finns billiga bäddset och täcken någon annanstans?
Jag tror att det är standard. Ska inte svära på det då jag är osäker men jämför på ikeas hemsida och ett par fler så ser du om det är skillnad. Dom införde ju standard-mått om jag inte fattat det fel för ett par år sen... Lycka till och hoppas du får en toppen Jul!