julklappstips till 4-åring
Har absolut ingen aning vad de leker med, gillar eller behöver. Tips tips tips!!
Har absolut ingen aning vad de leker med, gillar eller behöver. Tips tips tips!!
Lego
Utklädningskläder
Pärlplattor, pärlor, pysselsaker
Dockgrejer
Dockskåp
Det finns en hel del trevliga pc-spel: Dora, Pippi, Förskola....
Spel (Kärnan har många fina träspel)
Bilar
Aktivitetsmagasin
Böcker
Stapelklossar som går att bygga HÖGA torn av, väldigt poppis hos 4-åringen med dagiskompisar. CD-böcker
Vår son är inte riktigt 4 år men strax över 3,5 år.
Tjingeling!
En tacksam ålder att köpa julklappar i, min 4 åring vill ha allt
Du skrev aldrig prisklass .... tjej eller kille?
För en lite mindre peng (~50kr)
-Tvålkritor
-Playmobile figurer
-Pyssel/målarbok
Annars kan jag bara fylla på tidigare listor ...
med mina top 5 saker inför julen
1. Barbie
2. My little pony
2. Duplo lego
3. Brio tåg
4. Spel (memo, pyssel, bingo)
Lycka till!
Det enda vår plutta (fyller 4 i mars) har talat om på allvar är att hon önskar sig en skateboard... Det får hon faktiskt.
Sedan har hon tittat i kataloger och pekat på allt. Det roligaste var när hon hittade ett reklamblad från Rusta och glatt pekade "den vill jag ha" "den vill jag ha" osv. Det hon så gärna önskade sig var skruvdragare, högtryckstvättar, vinkelslip.
Förutom skateboarden kommer hon få ett par böcker och förmodligen en docka. Vi tycker inte det finns anledning att köpa en otrolig massa saker i julklapp. Hellre riktigt bra grejer (även om min man hickade när jag sa vad en bra skateboard kostar )
Böcker, skivor, något instrument typ keyboard etc.
Vår 4-årige kille ska få:
Utklädningskläder
Vägplattor till Lego
Tåg till sin älskade trätågbana
Dataspel Bolibompa
Ett par "bilar-bilar"
Fem myror lära läsa spel
Hoppas att det gav dig lite tips!
Min Bonus är 4 ½ och han ska få:
Av min sambo (hennes son & mig)
Eb bil från Disney bilar.
Ett pirat kit med bla. krok, mössa mm.
Ett flipper spel fast med typ 5 tuggumi i och sen kula.
Ett litet biljard bord.
Fia med knuff.
Blixten Mcqueen ombytte.
En trumpet.
En stor el offroad bil utan sladd (inte en sån man sitter i)
En bilbana som bildar en 8 (El syrda bilar).
Luigi, Guido och traktor (från cars)
Kylskåpsmagneter med cars motiv.
Från min mamma och hennes man:
Gameboy spel (super Mario).
Spindelmannen dräkt.
Från min pappa och hans sambo:
Ett fiskespö för barn.
En Racer overall.
Allt för 3000 kr ungefär.
Det är bara såå roligt att få deras miner, när dom blir glada så värmer det i hjärtat.
Hoppas du fick lite nya ideer av mig.
Ett supertips för er som har 3-4:åringar med äldre syskon är spelet Lego Starwars (ny version ute för alla tv-spel men gamla för PC funkar super forfarande).
Min son l(3) lärde sig jättefort och nu älskar han att spela spelet. Hans äldre syster blir gladare och gladare åt att spela tillsammans med honom allteftersom han blir bättre.
Det som gör spelet unikt är att det går bra för den andra spelaren att hoppa in/ut ur spelet när som helst. Så storasyster hoppar in och hjälper lillebror när så behövs. När hon tröttar så hoppar hon ur och går o gör något annnat.
Sen brukar man själv vara där o hjälpa till såklart, ibland en hel spelsession :)
Dora-spelen är väääldigt älskade här men ack så kortlivade. Det senaste spelade dottern igenom två gånger på någon timme och sen dess har det legat orört.. Så liten varning på hållbarheten där.
Billigt, enkelt, störtkul och användbart i flera år; klassiker för åldern 3-5, minst:
-stöttålig, bra ficklampa
-tvåmeters repbitar i olika färger och tjocklekar (bauhaus/båtaffär)
-kikare
-beg digitalkamera (håller nog inte i flera år förstås)
God jul....