• skrollan2

När gick ni ut med era små??

Jag födde en docka i v33 för 2 veckor sedan.Vi låg på sjukhus o neo i 11dagar men allt har gått bra o lilltjejjen ammas o går upp i vikt bra.
    Nu har jag vart hemma med henne sen i torsdags o börjar smått klättra på väggar har ju vart ute själv med stora tjejjen oså.
    men nu undrar jag lite öve rjul oså...vågar man åka runt med henne o fira jul hos folk?
    När tog ni ut era i barnvagnen första gången?
    De säger på neo att man kan gå ut i ca 30-40min om vädret tillåter oså...
    va tycker ni?

• Svar på tråden När gick ni ut med era små??
  • Maria V

Bara du klär på henne ordentligt så är det nog inte nån fara. Det är ju ganska så varmt i en vagn oxå.

• skrollan2

mm de är juh de...men man blir ju så nojjig...de är ju rs-virus o skit nu...

• Maria V

Sant det.. Men håll dig hemma omkring å va ute en liten stund i taget. Frisk luft är ju bra även för dom små...

• Hemliga 72an

Födde en son i vecka 32+2 och när han var 12 dagar så åkte vi hem och vi var ute och gick samma dag.

• skrollan2

Ok,de blir en vagntur imon då

• Gemelas

Det är ingen fara att gå ut i friska luften men du bör vara försiktig med att gå till affärer osv där det finns mkt folk.

Mina tjejer föddes v29+1 och när vi kom hem från neo (v35) så var vi ute en lite sväng med vagnen nästan varje dag. Förutsatt att det inte var alltför kallt eller blåsigt. Vi gick inte till stora butiker eller köpcentrum förräns de var över halvåret.

• Kaffekopp

RS-viruset sägs ju bli värre än någonsin i år (RS-säsongen är hemskt vartannat år och förra året var det lugnt) så gå INTE in på köpcentrum eller i stora butiker m.m. och ha inte barnet i bilbarnstol nära golvet eller så, där det virvlar runt en massa bakterier. Men att gå ut i friska luften och gå är ingen fara, bara man håller bäbis varm och så nu när det är riktigt kallt. Det man ska undvika är förkylda vuxna eller barn i dagisålder som lätt smittar varandra på dagis. Men så länge man har vänner och bekanta som man vill träffa så ska det gå bra så länge de inte är förkylda eller sjuka på annat sätt. De behöver ju inte hålla i din lilla eller pussa på henne :)

• cloudberry79

Vi var ute med vagn redan när Vidar var i vecka 34, nu är jag ute nästan varje dag och har besökt en del släktingar också. Däremot hälsar jag inte på de som har barn i förskoleåldern, det är allt för stor smittrisk. På julafton ska vi vara hos min mamma, där det kommer bli cirka 10 personer, ingen under 20 år förutom Vidar då

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • 08 i Skåne

Vår son föddes i v. 32+6 i januari i år och Neo skickade ut mig och gå en sväng med honom, i Neos barnvagn när han var 10 dagar gammal och jag fick veta att friskt luft bara var bra men att vi skulle undvika inköpscentrum osv. ett tag framöver på grund av RS-risken. Att ta emot besök var också ok, men de gav oss rådet att vänta lite med besök av vänner och familj med småbarn som gick på dagis därför att de ofta bär runt på många spännande saker som lätt smittar en liten bebis.

• Tösen24

Vi gick ut dagen efter vi kom hem. Det var sommar och frisk luft är bara bra.

Svar på tråden När gick ni ut med era små??