• Hoppets ängel

Hur många ÄG bör en klinik göra i månaden?

Hej, vi har hört av vår läkare i sverige att kliniken du ska gå till ska vara erfarna och göra många äd. Jag tycket det är svårt att se denna information på klinkernas hemsidor. Hur många gör AVA klinikerna i Finland/Riga/Peter? Andra kliniker som ni känner till hur många gör det? Vi har fått svar från en klinik som gör 60 i månade, det blir ca 15 i veckan och har nu gjort drygt 400 i år.

• Svar på tråden Hur många ÄG bör en klinik göra i månaden?
  • Pantern2

En klinik jag var kontakt med gjorde 450 äd om år.

• isisisis

Jag undrar verkligen om det är så stor skillnad på att göra en ÄD för en klinik mot att göra IVF?

Mer än själva planeringen och medicineringen .

När väl ägget är odlat så ska det ju på plats.

Och det är ju samma placering oavsett vems livmoder det är!?

Eller?

Det måste väl ändå vara erfarenheten av utplockning,odling och placeringen som har störst betydelse?

• Hoppets ängel

Hej, det är möjligt och låter som det borde vara så. Jag vet bara att fertilitetsläkaren sa till mig att vända mig till en klinik med erfarenhet och att de gör det på rutin dvs ofta var dag.

isisisis skrev 2007-12-20 20:48:49 följande:
    Jag undrar verkligen om det är så stor skillnad på att göra en ÄD för en klinik mot att göra IVF?Mer än själva planeringen och medicineringen .När väl ägget är odlat så ska det ju på plats.Och det är ju samma placering oavsett vems livmoder det är!?Eller?Det måste väl ändå vara erfarenheten av utplockning,odling och placeringen som har störst betydelse?
Svar på tråden Hur många ÄG bör en klinik göra i månaden?