bytt efternamn efter skilsmässa?
Min mans ex pratade om att hon skulle byta namn efter skilsmässan men det verkar inte bli så. Har nu gått över tre år och jag o min man gifte oss för drygt ett år sen. Exet träffade också en ny innan deras skilsmässa gått igenom, dvs för tre o ett halvt år sedan. Det stör mig lite att hon behållit min mans efternamn, vilket jag alltså numera delar. Är detta vanligt? Ni som känner igen er, från något håll, hur tänker ni? Kanske kan förstå det utifrån att deras gemensamma barn också delar efternamnet (liksom mitt och min mans gemensamma barn).
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-16 15:26:39:
Tycker det verkar som att en del missförstått min fråga och att detta skulle vara något större problem för mig. Det är det alltså inte. Var bara nyfiken på hur man kunde resonera. Om jag fått välja hade hon hellre fått byta (som hon planerade) utifrån att vi har ett ovanligt namn och hon skyr mig och min mans gemensamma son som pesten. Det är dock inget jag går och funderar p dagligen och varken har eller kommer att ta upp med varken henne eller min man ;).