Klader till en preemie??
Hejsan alla prematurforaldrar.
Det faller sig sa att ett par av vara vanner har just fatt en liten son. Han ar pga komplikationer med graviditetn fodd tre manader for tidigt och vagde nar han foddes 1 pound och 10 ounces, (typ 700-800 gram). De har ingenting till honom sa jag vill skicka dem nagot bra att ha pa sjukhuset tills vidare och tankte genast pa klader, (for det maste val vara svart att hitta klader till sana sma krabater).
Nu till mitt dilemma dock. De klader jag har hittat for sana sma babisar ar jattefula. De ar alla i hemska monster och de ser liksom hemsydda ut. Det verkar som att det blir lite battre nar man kommer upp i preemiekladerna och inte micro preemie som jag har tittat pa nu. Hur fort vaxer de sma nar de ar sadar sma?? For nu i jultider kommer det ta ett tag innan jag far det jag bestallt och sen skall det skickas vidare. Jag vill inte kopa nagot som inte ar jattefint och sen dessutom inte kommer passa. Behover de ens klader i borjan???
Jag bor i USA sa jag kan inte direkt leta efter klader i storlek 40, utan det ar just micro preemie och preemie som galler. Micropreemie ar for barn fran 1-3 pounds, (500-1500 g), och Preemie ar 3-7 pounnds, (1500-3000 g ungefar).
Om jag skall strunta helt i klader, vad uppskattade ni att ni fick pa sjukhuset??? Jag vill alltsa kopa nagot som de kan anvanda nu, sa att de far uppleva lite hur det ar att vara foralder med egna babissaker och sant. Jag kan tanka mig att det kan kannas lite svart nar man ar pa sjukhus och det ar en massa sjukpersonal overallt. Sen nar de kommer hem sa tror jag att det kommer hallas en shower for dem, sa da kan jag kopa nagot mer typiskt da.
Sa, ar jag helt ute och snurrar?? Tanker jag for mycket, skall jag bara kopa nan blomma i stallet???
Tack sa jattemycket for hjalpen.