• jonsson99

Nån som vill mer än sin tjej?

Hej

Jag undrar om det bara är jag som är en sån kille som vill mer än sin tjej? Mina föräldrar var något äldre när de fick mig. Sladdis. Och jag vill vara yngre när jag blir pappa. Jag ser liksom ingen mening med att vänta, skaffar man barn nu så kan man satsa på karriären senare.

Nu bara svamlar jag men är det någon som kille som vågar erkänna att de vill och att de kanske tjatar lite väl mycket på sin tjej/fru...?

• Svar på tråden Nån som vill mer än sin tjej?
  • Pappa Olle

Tror det är många som känner som du att han vill ha barn mer än hon och varför kan det inte vara så?

Själv har jag ingen egen erfarenhet då vi nu vill ha barn nr:2 och vi vill lika mycket bägge, det e det enda man tänker på..

Men jag har en kompis som är 33 och hans tjej 25 och där är det så att han vill men hon vill absolut inte då hon är karriärs inriktad... dom har varit ihop väldigt länge så det e ju inte att dom bara varit ihop ett kort tag utan hon vill helt enkelt inte.

Och jag tycker nog man kan tjata lite eller kanske försöka få henne sugen det tycker jag e helt okay, har du inga kompisar med någon super söt och snäll unge ??

Lycka till.

• Cyberdansken

Jag har väl övertygat min fru i alla fall en gång. Tycker att ska det vara så ska det vara nu, innan jag blir för gammal.

• ijocke

Jag ville det i början, men till slut, efter ett år så kändes det bra för båda så då kompromissade vi(det skulle ju kunna ta upp till ett år att bli gravid), som tur är för min del (och nu hennes del) så blev hon gravid direkt efter hon slutade med p-piller :)

• soulmat

Jag ville ha barn tidigt, men hon var lite tvär, hon ville förlova sig, gifta sig och sedan barn, men efter drygt 2 år tillsammans (inget giftemål) så ändrade hon sig, då blev det barn. Iof förlovade vi oss strax efteråt och planerar väl lite smått inför bröllop. Nu är det beräknat till juni och det blir spännande.

• roadrunner

Vi har tre knoddar varav den första kom när vi var 22, nu e vi snart 28. Det är underbart. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde bättre ifrån mig i skolan. MEn som sagt, karriär kan komma sen. Otroligt men sant har jag faktiskt lyckats ganska bra med en "karriär" TROTS att jag prioriterat familjelivet och barnen.

Vill hon inte så vill hon inte, det går inte att tvinga någon, men ni får väl försöka snacka om det på ett ödmjukt och förståndigt sätt. Lägg fram dina åsikter om varför det är bättre att skaffa barn tidigt. Mina var; bara 42 år när äldsta är 20, ett gemensamnt liv efter all aår av blöjor, mer energi till lek etc. etc.

Hoppas ni fixar en bra kompromiss.

• qwoxy

Jag har alltid velat ha många barn och kände mig rätt redo när jag var 20. Det dröjde till 25 innan jag fick min dotter.

Hennes mamma ville inte ha fler barn och förhållandet dog ut 2,5 år efter förlossningen.

Nu finns det förhoppningar om fler barn med nya flickvännen som också verkar kunna tänka sig en stor familj.

Svar på tråden Nån som vill mer än sin tjej?