• Rannie

Cysta på äggledaren

Har idag fått reda på att jag troligen har en cysta på äggledaren. Har fått en remiss till sjukhuset där de ska undersöka mig mer. Känns hur obehagligt som helst. Är det någon mer, vilket det säkert är eftersom det verkar vara ganska vanligt med cystor, som har tagit bort den? Hur gör de det? Är det någon risk att chanserna att bli med barn igen minskar? Alla mina frågor kom nu ikväll när jag hunnit smälta allt. Är inte så orolig men vill bara veta lite mer vad som kommer hända.

• Svar på tråden Cysta på äggledaren
  • Maggis

Tog bort en cysta på min äggstock för några år sedan; började som en titthålsoperation men de var sedan tvungna att öppna med bikinisnitt eftersom den var så stor och tog dessutom bort äggstocken också.

I mitt fall har det inte påverkat fertiliteten men jag vet att det kan vara skillnad på att plocka bort äggstock och äggledare. Men går det så tar de ju bara själva cystan

Förstår att det känns jobbigt, själv mådde jag förfärligt när jag fick mitt besked. Men allt gick bara bra. I de flesta fall verkar det vara en okomplicerad operation som inte lämnar några större men.

Lycka till.

• setareh

hejhej

jag hade oxxå en cysta där, fick komma på undersökning på sjukhuset några veckor efter o då hade den minskat...

efter grav. o förlossning så är det vanligt med cystor men de flesta går tillbaka av sig själv efter ett tag

lycka till

• Manda

Hej
    jag har oxå haft en där. Men min gick bort av sig själv så när jag var på återbesök så var den borta

Lycka till

• Rannie

Skönt att höra att det kan gå åt det hållet. Jag hoppas att kallelsen från sjukhuset kommer imorgon för jag vill inte gå en dag till med det här. Idag känns som det trycker neråt i hela underlivet precis som det kändes när man skulle föda...fast det gör självklart inte lika ont.

• Tro på

Jag har haft en cysta på äggledaren,tyvärr gick jag för länge med det onda(hög smärtgräns) så cystan började snurra och dra med sig grejer i kroppen.Det blev akutoperation och Höger äggledare var de tvugna att ta bort,Vänster var igensatt. Mina chanser att bli gravid minskade ju väldigt men hjälp till det finns ju. Hoppas att jag inte gör dig för orolig, du går säkert i tid till Läkaren! Lycka till.

Svar på tråden Cysta på äggledaren