Ska man köra på eller vänta
Har gjort ett misslyckad ÄD. Är det bra för kroppen att köra på omg. Eller rekomenderas det att vänta ca 1månad
Har gjort ett misslyckad ÄD. Är det bra för kroppen att köra på omg. Eller rekomenderas det att vänta ca 1månad
Hej!
Vi körde på så fort det var genomförbart med frysförsök efter vårt misslyckade försök. Jag inbillade mig att det säkert var bra när man ändå redan var inne i hormonsvängen... För vår del visade det sig vara rätt då jag blev lyckligt gravid med tvillingar vid detta försök..... Inbillar mig att min kropp var lite "trög" och att det krävdes ett par cykler. Mina egna tankar dock! Gör som du känner för!!
LYCKA TILL
/ Idafian
Jag fick nu svar från min läkare och nu väntar jag på att killen ska ringa det blir nog att vi kör i gång på en gång.
Hur var din slemhinna? Nu känns det som jag har tusen frågor till dig..
Hur fort efter det misslyckade gjorde du din insättning???
Väntar på svar
Hej crcr!!
Få se, första försöket som misslyckades var i mitten av oktober. Insättningen med frysta embryon då jag blev gravid med tvillingarna var 1 december. Cirka 6-7 veckor då alltså.
Om jag inte minns helt fel var min slemhinna 13-14 mm (kan det stämma?), minns inte exakt men kommer ihåg att jag blev orolig för om den kan ha varit för tjock och frågade läkaren om det.....
Fråga på du bara om du har fler frågor!
KRAM
/Idafian
Var har du gjort din insättnig?
Räknade du andra insättningen från första insättnings dagen till andra insättnigs dagen ? Förstog du min fråga.
Min första insättnings dag var 1/4 andra blir 13/5.
Man vill ju göra allt för att det ska lyckas.
Gjorde dom någon långtidsodling på dina frysta ägg?
Hur klarade dina ägg upptinigen?
Är du gravid nu eller har du fått dina små?
Om inte lycka till!!!!
HEJ IGEN CRCR!
Jag förstod din fråga precis. Min första insättning var i mitten av oktober, tror det var den 16:e, och min andra 1 december.... Alltså blir intervallet ganska exakt lika långt som ditt, omkring 6 veckor.
Man gjorde ingen långtidsodling på våra embryon. Vi hade 7 embryon och av dem klarade sig 2, de två som blev våra tvillingar.
Jag har sen en lite sorglig avslutning i bagaget på den här tvillinggraviditeten, finns att läsa under 40+, min rubrik där är "lyxproblem".
KRAM OCH LYCKA TILL!! FRÅGA GÄRNA IGEN OM NÅGOT ÄR OKLART!! Och sist men inte minst LYCKA TILL!!!!!
/Idafian
Flåt, glömde svara.
Vi har gjord våra ÄD-försök vid AVA-kliniken i St Petersburg och frystransfer i Tammerfors. Klinikerna vid AVA i Finland och Ryssland har ett tätt samarbete så när det blev dags för frysförsök räckte det att vi reste till Finland dit de frysta embryona skickats från Ryssland.
Min tvillingtjej fyller 4 år i sommar och min lillkille är precis 13 månader.
KRAM IGEN!
/Idafian
Vem hadde du som läkare i Tammmerfors?
Vi genomgår oxå våran insättning i Tammerfors.
Förra gången föll det in på 1:a april skämtet tro det eller ej nu faller det på fredagen den 13.
Men det kanske är våran tur dag vi får se.
Jag kan förstå ditt lyxproblem. Varför inte försöka skaffa ett syskon till om du nu orkar . Barn är en gåva och kan ge så mycket när man blir äldre. Trevliga jular mm. Jag själv kommer från en stor familj på 8 barn. Jobbigt när vi var små desto trevligare nu när vi är äldre.
Du är ju inte så jätte last gammal men man kan ju inte vänta för länge heller.
Jag själv fyller tant36. Kommer frågan till oss om vi ska kasta våra ägg så kommer jag nog bli ganska kluven. Det är ju trots allt små syskon. Spåntant känns det som att jag skulle nog kunna tänka mig använda upp alla. Risken är ju liten att det lyckas med dom som är kvar .
Du har alltså lyckats bli gravid två gånger med frysisar har jag förstått dig rätt? Kan jag maila dig privat???
Hej igen!
Visst kan du maila mig privat, skriv din mailadress bara. Min läkare i Tammerfors, min stora idol, heter Eero Varila. Nej, jag har inte blivit gravid med frysisar båda gångarna. Sista gången blev jag gravid på första försöket i St Petersburg med färska ägg, dock med samma donator. Därför blev det 6 över till frysen.....
Kram!
/Idafian