Mitt första barn föddes me akut snitt efter 29 timmar på förlossningen, att bli snittad va de värsta som kunde hända enligt mej och ja va så fruktansvärt rädd! har nog aldrig vart så rädd i hela mitt liv som under snittet, båda ja å barnet mådde bra både före och efter snittet, (snittades pga värksvaghet) men de skrämde livet ur mav deej å ja mins inte ett dugg av de första dygnet efteråt, å BM säger att de e pga av att ja vart så rädd.
Va verkligen skit rädd för en förlossning till! men fick gå hos kurator efter förlossningen å prata och de hjälpte mkt.
När ja väntade mitt andra barn fick ja gå på aurora samtal och kika på förlossnings avdelgningen igen då ja e skit skraj för sjukhus oxå! tanken på att ligga i en förlossnings sal igen fick mej att rysa!
Mitt andra barn föddes vaginalt å de va som att glida igenom hela förlossningen på en räkmacka gämfört me snittet! hade väldigt oregelbunda värkar ca 10 min mellan rum när ja kom in till förlossningen men va endå öppen 4-5 cm och sen fick ja lustgas och eda å kände inte ett dugg, va inne på förlossningen bara 9 timmar denna gång och krystade i 25 min innan hon var ute, å då höll ja emot jätte mkt oxå för ja vågade inte riktigt trycka på.
Att bli snittad va ju nakdelen att ja både va jätte rädd under snittet, att ja inte mins de första dygnet me min son, att man inte kunde röra sej de första dagarna å hade ont i magen, tog några dagar innan man kunde gå som vanligt igen.. å några veckor innan man kände sej som en vanlig människa igen. fanns ärligt talat inga fördelar me detta snitt! förutom att sonen föddes då så klart
Å nakdelarna me vaginal förlossninge va att de gjorde fruktansvärt ont när huvudet skulle ut, men hur många minuter e de liksom hihi.. åsså att man inte kunde sitta på en vecka å inte ens skratta eller hosta de första dagarana utan att de gjorde ont mellan benen, men de va ju ingenting gämfört me hur man hade ont me snittet.
Fördelarna e hur många som helst! ja fick åka hem efter 8 timmar! hade ju inte gått om man blivit snittad, kunde gå upp å gå å gå på toa å ducsha efter förlossningen, de kändes inget att bli i hop sydd vilket ja va skit skraj för, men de gick super bra. Man blir fortare sej själv efter en vaginal förlossning.
Så va de för mej iaf