Upp till vilken ålder räknas man som ung förälder?
Måste fråga av ren nyfikenhet. Själv tycker jag nog det är upp till 20 kanske, vad tycker ni?
Måste fråga av ren nyfikenhet. Själv tycker jag nog det är upp till 20 kanske, vad tycker ni?
Jag håller nog me dig. Eller strax innan 20.
Haha, Jag har precis fyllt 22 och jag räknar mej själv som ung förälder, iofs fick jag mina barn vid 19 och 20.. så de hänger väl i=)
Det där tycker jag är ett konstigt ord.
Anser mig själv vara ung förälder fast jag nästan är 29 år. För jag var ju 20 år när jag fick barn. Min mamma är också ung förälder som är 46 år, med 29 & 22 åring son, samt 8 årigt barnbarn.
asså det finns redan ungefär 100 likadana trådar om det här ämnet!
Och därför är det enligt sveriges lag förbjudet att starta en tråd om ämnet? Eftersom du verkar ha gott om tid så tycker jag du skall gå igenom alla Fl,s trådar och se om du hittar fler ämnen som det finns fler än en tråd om. Det kan ju bli måndagsnöjet
första barnet innan 20årsålder tkr jag personligen. Men sedan, som andra säger, så är man ju en ung mamma om man t.ex är 24 och har tre barn, då tkr jag man är ung.. Är ju så individuellt. Sen tkr jag väl personligen att man slutar vara ung mamma när man börjar närma sig 30 :p Men man får ju ändå känna sig ung, det är ju bara bra :)
Jag är 21 och skall få mitt första barn i början på februari. Jag känner mig någolunda ung och men hör från andra att man är ung mamma.
Håller med Snovit 79
Man slutar ju inte vara en ung mamma för att man blir äldre
jag har ingen aning men på min BVC så sa dom att man räknas som ung förälder om man är under 23. jag va ung förälder då jag va 20 när jag va där/21 när jag fick min son.