Missfall v.5, v.13 och nu v.15, vilka orsaker kan det finnas?
Sitter nu och känner att livet är orättvist, det är tungt och jagvet inte riktigt hur jag ska tänka vidare. Jag försöker hitta lite olika förklaringar till mina upprepade missfall, men jag hittar inga inlägg som är riktigt som min historia. Jag har nu i helgen fått mitt 3e missfall och detta var precis i början av vecka 15.
Mitt första mf skedde nov -05 och det var så tidigt att jag tror inte att det hade tagit sig alls.
Mitt andra mf skedde juni -06 och då i vecka 13. Detta började med en massa konstiga färger på flytningar i vecka 12, som senare gick över till kraftiga blödingar och jag var inne och kollade med VUL, alt såg bra ut och fostrets hjärta slog och allt såg normalt ut. Blödningen kom inte från livmodern utan från antingen livmodertappen eller livmoderhalsen. Det blev mf 2 dagar efter det andra VUL.
Mitt 3e missfall skedde nu precis i början av vecka 15 och hade nästan precis samma förlopp som mitt andra. (denna grav skedde genom IVF), jag började få blodblandade/konstiga färger i vecka 12, jag gjorde regelbundna VUL varje vecka och fostret växte som det skulle och återigen fanns ingen blödning i livmodern utan någonstans runt livmodertappen/halsen. Tre dagar efter senaste VUL som såg fint ut så fick jag kraftig värk och kraftiga blödningar och fick i fredags åka in akut, blev inlagd och i lördags fick jag genom tabletter hjälp att få ut fostret.
Vad beror detta på? Hur stor är prognosen att överhuvudtaget efter detta slags förlopp att få ett levande barn. Det känns så svart just nu, det enda jag vill ha är fakta men det vet jag ju är svårt att få men någon kanske har varit med om något liknande?!