• Lisa73

Uppklarning i uterus.....????

Så står det på mitt läkarintyg.

Men vad betyder det???

• Svar på tråden Uppklarning i uterus.....????
  • skumbanan

Tror du att du är tidigt gravid ?

• kajsa kavat

Uterus är ju livmoder men uppklarning?? Där går jag bet...

• Lisa73

Vet att jag är gravid.
    Fick en blödning o var på vul.
    Nu upptäckte jag att det stog så i läkarintyget o undrar vad det betyder lite mer exakt.

• Chiqita75

När jag var på mitt första tidiga VUL så sa läkaren att han kunde se en uppklarning i livmodern, han var inte säker på om det skulle bli nån graviditet av det hela men det blev det. Uppklarningen var tydligen hinnsäcken(hos mig iaf).

• Lisa73

Chiqita75
    I vilken v var du i då???

• skumbanan

Uppklarning betyder att det finns anlag till att bli något där i livmdern. Hur tidigt gravid är du då ?

• Lisa73

Har tidigare haft väldigt oregelbunden mens (har dock sen mitt senaste MA legat på 30-32 dagar)
    Enligt det är jag ungefär 5 v gravid men det kan säkert vara mindre.

• skumbanan

Okej, den uppklarning som ses på ultraljudet är ju din tidiga graviditet som syns. Tyvärr ser man inte mycket mer än så när det är så tidigt. Runt v. 7 kan man om man har tur se hjärtljud. LYCKA TILL

• Chiqita75

Lisa73: Jag var i vecka 5 då, 4+4 om jag inte minns helt fel.

• Lisa73

Skumbanan
    Tack så mycket!!!
    Du gav mig lite hopp...
    Tack underbara du....

• Lisa73

Tack till dig med Chiqita75

• Chiqita75

Lisa73: Kan passa på att tala om att jag även var på VUL v.6+0 och då såg man hinnsäck och gulesäck men inget foster, nästa VUL var i v.7+1 och då först såg man en "levande" graviditet som läkaren kallade det.

Försök att njut av din graviditet nu, du väntar ju barn och inte missfall. Och ja jag vet att det är lättare sagt än gjort när man har MF/MA i bagaget, jag har själv haft två MA...men det skadar ju inte att försöka iaf.

Kram och Lycka till, du har mina tummar !!

• Lisa73

Någon mer som har erfarenhet av "uppklarning i uterus"???

Svar på tråden Uppklarning i uterus.....????