• challe 1

FAN

Har hänt en massa saker på senasre tiden som har gjort att jag är helt ur balans. och nu när det börjar närma sig förlossningen (två månader kvar ca) så är jag så himmla rädd. får ibland på jobbet låsa in mig på toa och gråta. är det för sent nu att ta upp med barnmorskan att man kanske vill ha ett snitt? hur lång är den prossesen? hur ofta får man beviljat snitt "enbart av rädsla"? kan inte sova längre och mina dagar blir störda av att jag är så himmla rädd för förlossningen.

• Svar på tråden FAN
  • viseversa

jag var också livrädd ca två månader innan men ju närmare det kom desto lugnare kände jag mig! Sissta veckan var jag slapp och kugn som en död! tror kroppen ställer in sig på att föda! Sen var det inte så hemskt när allt kommer omkring! Och man återhämtar sig Mycket snabbare av en vaginal förlossning äv med snitt!!Tror du klarar detta galant!1 Man får en inre styrka man inte visste man hadde när man föder barn! Kroppen tar över helt enkelt! Sen finns det massor av bra smärtlindrande! jag hadde epidural och det var det bästa jag har gjort! var inte alls så farligt som jag föreställt mig!!Men är du jätterädd så är det klart att du ska tala om det för din BM så ni kan komma fram till en lösning.För det är inte kul att vara rädd!!

• yellow

är nog inte för sent att få snitt om du ringer imorogn till din bm och hör. själv har jag fött vanligt och det va en enormt häftig upplevelse..en ny erfarenhet..väntar 2:a barnet nu och kommer absolut föda vanligt igen.

• Guido

finns ju s k ¨aurora - samtal¨ som man kanske egentligen ska ha lite längre innan, men det kan säkert inte vara för sent. Prata med din BM snarast tycker jag! Förstår att du är nervös det är nog de flesta. Det finns så mcyket bra bedövning idag att jag tycker ni ska igenom det ordentligt. Klarar du dessutom lustgasen bra så har den en otroligt avslappnande effekt som du skulle vara lite skakig när du kommer in!
    Lycka till!

• yellow

jag hade enbart lustgas som lindring och kroppen pumpar ut mycket egen bedövning ..kan säga att jag kände inte att dom lippte mig så mycket bedövning pumpar kroppen ut själv..

• Billabong

Nej, det är absolut inte för sent att ta upp det med din bm. Ring henne direkt efter helgen! Antingen får du komma o prata med henne eller så får du träffa en Aurora-bm på förlossningen.
    Det som vore dumt är att hålla detta för dig själv/inte berätta för din bm och låta bli att be om hjälp. BM finns där för dig och dina känslor - inte bara för att mäta diverse värden på dig o bebisen.

Svar på tråden FAN