• SnuttanSnuttan

BLIR SÅ ARG (ang unga föräldrar o fördomar mot oss)

Blir så trött. Skrev på min blogg ( ninninusens.blogg.se )att jag o min sambo skulle "dricka ett glas vin" och fick genast påhopp om att man är en dålig förälder som super sig full när barnet sover.. osv. ETT GLAS VIN.. inte en flaska var!!! Jag blir då inte dyngrak på ETT glas... blir ni??? SÅ trött på folk som klankar på oss "unga" föräldrar... Tar åt mig fast man inte borde... tack för ni gjorde min fredagskväll så trevlig *häller ut vinet i vasken....

• Svar på tråden BLIR SÅ ARG (ang unga föräldrar o fördomar mot oss)
  • Nenne 71

Ursäkta men varför skulle det vara hemskt om man tog sig ett glas vin? Själv kan jag ta en eller två öl trots att sonen är hemma.
    Jag är ingen ung förälder men tycker att det inte har med åldern att göra. Blir man däremot full ska man inte ha barn hemma och dricka.

Ta två glas vin du och njut!

• Elsans

Ok, jag håller med om att det är skitlöjligt att tycka att du är en dålig förälder som dricker ett glas vin men det hade ju inget med din ålder att göra, eller?

• ict

Jag kikade lite i bloggen, men, hittade inga inlägg som var kritiska mot vin el "ung" förälder- du kanske har tagit bort dom..?

Att dricka ett glas vin är oftast inte farligt för någon. Har inget med ålder på föräldern att göra.

• LaFontaine

Fast det har väl inte så mycket med din ålder specifikt att göra? Den kritiken får (tyvärr) mammor i alla åldrar.

• Edda Elva

Åh... DET är bara för att du är ung! Om det vore en morsa på 45 år som hade skrivit det så skulle det ha ansetts okej och ingen skulle ha brytt sig... trött man blir! Är själv ung o har fått många påhopp. Blä!

• ict

Jag har läst trådar i KR om hur "äldre"...ca 25-35+ förälder får kritik för att det varit berusade när barn varit max 6 månader.

Det kastas skit både uppåt och neråt i åldrarna.

Som ett exempel.

Edda Elva skrev 2007-12-07 23:30:35 följande:

Åh... DET är bara för att du är ung! Om det vore en morsa på 45 år som hade skrivit det så skulle det ha ansetts okej och ingen skulle ha brytt sig... trött man blir! Är själv ung o har fått många påhopp. Blä!
  • LaFontaine

Edda Elva skrev 2007-12-07 23:30:35 följande:

Fast jag vet många mammor runt 30 som också fått många påhopp för detta. Det beror mestadels på okunnighet och inte på ålder.
  • Edda Elva

Tycker att man blir påhoppad om allt... inte bara alkoholen.

• Joana o Neo
    Edda Elva skrev 2007-12-07 23:35:46 följande:
    Tycker att man blir påhoppad om allt... inte bara alkoholen.
    instämmer helt.
    tkr d e så mkt krav på hur man ska va som mamma (och även pappa men framförallt mamma)
    vad man än gör så gör man fel å säger man ifrån e man elak gör man d inte så e man för mesig å tar man en öl en fredags kväll e man alkis å oasvarig...hallååå...man vet själv va som e bäst för sitt egna barn å ingen blir full av ett glas vin.
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • ict

Men...nu dras ju slutsatsen om att "det var men "gammal" som kritiserade "unga" föräldrar"...

Alla "gamla" kritiserar inte unga- eller tvärt om. "Gamla" och "unga" kanske kritiserar varann lika mycket, eller? Jag har läst en del kommentarer om vad en del max 25 åringar anser om "äldre" föräldrar.

Svar på tråden BLIR SÅ ARG (ang unga föräldrar o fördomar mot oss)