• hannelelle

    någon som knaprat cilest 28?

    finns det någon här som ätit cilest 28? när jag var för att förnya mitt recept förra året så blev hon jätteförvånad över att jag åt cilest, dom brukade aldrig skriva ut cilest längre eftersom det är ett så "gammalt p-piller"...eh, blev lite förvånad! fick dom utskriva för två år sen bara (på ett annat ställe)!

  • Svar på tråden någon som knaprat cilest 28?
  • livijo

    nä men cilest 21... lät konstigt tycker jag, fick mina utskrivna för ca 1 år sen och hämtade nog ut i vårs sist tror jag

  • Perniilla

    Jag tog cilest 28 förut..slutade med det i februari då jag ville blir gravid =)

  • Judy

    Fick det utskrivet för 1,5 år sedan ungefär. De finns fortfarande kvar i alla fall..

  • Miss Lee

    Har ätit Cilest 28 fram till nu i november (totalt 5 år). Med gamla menar din gyn nog att de är andra generationens p-piller. Nu finns tredje generationen, med en annan sammansättning.
    Jag mår bättre och får noll biverkningar av andra generationens piller, men tredje funkar inte alls, så det är bättre att fokusera på de bitarna än åldern på pillrena, tycker jag.

  • Hemulia

    Jag äter Cilest 28 och har gjort det i 4 år.
    Nu är det dock dags att hämta ut nya, och jag tänker då inte byta sort och få massa nya biverkningar! Aldrig.

    Får se vad de säger, ska ringa i veckan om ny tid.
    När jag fick de utskrivna så pratade barnmorskan om att det var den nya generationens p-piller... verkar skumt.

  • Miss Lee

    Jag blandade så klart i hop det, ska vara tvärtom. Cilest är tredje generationens p-piller, så din bm hade så klart rätt, Hemulia!

  • Hemulia

    Miss Lee skrev 2007-12-10 10:40:09 följande:


    Jag blandade så klart i hop det, ska vara tvärtom. Cilest är tredje generationens p-piller, så din bm hade så klart rätt, Hemulia!
    Hehe okej. Men jag förstår inte varför de slutats tillverkas som ts påstår... om fallet är så, då blir jag galen!
  • Hemulia

    Okej, hon har inte skrivit att de slutat tillverkas, men att de är för gamla. Jag har uppfattningen av att de är väldigt nya, speciellt då de inte står med i en några år gammal FASS jag har hemma.

  • Judy

    De tillverkar nog Cilest fortfarande för de finns med på fass.se fortfarande, eller kanske de gör det för att de vet att det finns folk som har kvar sina tabletter ett tag till..jag vet inte men då borde man väl hört det i såna fall?

  • godishanna

    Vet att tråden är gammal men sökte just på Cilest och ville veta vad andra som tidigare ätit Cilest fått istället då det slutat tillverkas. Själv fick jag Amorest vilket enligt BM skulle vara likvärdigt men den har gett en massa störiga biverkninga. Hade ätit Cilest typ 20 år och det var klockrent det enda som funkat helt för mig. Pausade två gånger när jag skaffade barnen och under amning men sedan tillbaka igen. 

Svar på tråden någon som knaprat cilest 28?