• LO72

Otrivelle spruta!

Idag var jag hos läkaren och fick fortsätta med den nya dosen pergotime 3 tabletter dag 5-9 men sedan ska jag ta en spruta som heter otrivelle som jag aldrig haft förut..Någon som tagit den hur blev ni några biverkningar?Fungerar ej detta eller akupunkturen så blir det lägga allt på hyllan acceptera man aldrig blir mamma för en ny ivf har vi ej råd med nu.Visst kan börja spara mera men vill ta körkort med medans jag jobbar och kan spara så får se hur det blir...

• Svar på tråden Otrivelle spruta!
  • Greta Anna

Namnet Otrivelle låter bekant, men jag har nog bara läst om det någonstans. Tufft läge ni har, vet inte vad jag ska säga. Klapp på axeln. Hoppas någon kan svara om biverkningarna.

• Mrs Sara

Jag har tagit otrivelle, det är en ägglossnings spruta, jag har bara tagit den i samband med ivf, jag fick inga biverknignar av den, däremot gör den lite ondare att ta än vanliga pennsprutor, man får ta lite sats då man ska ta den, då nålen är tjockare, men du ska se att det kommer att gå bra =)

• nuedetdax
    tjock nål??? Mamamia jag ska ta min första otrivelle innan min insemination. Ska äta pergo sen ska jag ta den sprutan för att kick a igång äl enl bm. Men vart tar man den i musen????
  • Wednesday85

har aldrig fått några biverkningar av ovitrelle.

man tar oftast sprutan i låret, och det kan vara ganske trögt att få in den.

• Maja1975

har tagit den i samband m ivf, och jag tycker inte den gör ont alls, visst är nålen lite tjockare men knappt nämnvärt, tycker jag!! jag satte den i magen precis där jag satt gonal-f sprutorna, strax under navlen till vänster el höger. så det är ju lite fett där som gör att det inte känns så mycket kanske, hehe

inga problem att ta den! kommer att gå jättebra! se bara till att inte trycka ut nån vätska ur sprutan, alltså när du drar upp den, de sa de särskilt till mig.

maja

• Maja1975

wednesdag 85: låret? ok, det kanske är lite olika på vilken behandling man har.

• Wednesday85

ja jag har tagit i låret varje gång. skulle nog tycka att det var obehagligt att ta den i magen, nålen är ju ändå en bit längre än de andra sprutorna man får ta.

• epa77

Jag fick Ovitrelle vid min senaste insemination. Inga biverkningar vad jag märkte och inte gjorde den ont heller. Fick den i magen.

Svar på tråden Otrivelle spruta!