• Teschty

Vad gör man ang en hopplös biomamma???

Jag har en bonus på 3 1/2 år. Vi har honom varannan vecka och jag vet inte vad vi ska göra åt själva "biomamma" situationen, det blir mer o mer ohållbart.

Bytet sker genom dagis på måndagar, varje måndag vi hämtar honom efter hennes vecka e dagispersonalen så trötta på honom o nästan otrevliga mot oss för att han e så jobbig. Han e hypad till max med massa spiderman, x-man, batman o all skit hon låter honom kolla på. Visst finns det normala förhållande där barn säkert kan kolla på det, men inte han. Han bli helt vild o galen o ska slåss o klättra, han byter liksom ansikte. Dagispersonalen vill att vi ska prata men bion, vi har försökt men det går inte, hon matar på med allt sånt iaf.

Likaså e han alltid skitig och luktar jätteilla när han kommer från henne. Han luktar rök, urin, har alltid intorkad bajs i rumpan. Skitiga trasiga kläder... Jag har köpt nytt nästan varje vecka nu för vi kan inte lämna honom i det skicket måndagen efter, vi nyter alltid på honom direkt då vi hämtat honom från dagis. Han får duscha o på med våra kläder. Hennes kläder tvättar jag alltid sen lämnas han i dom måndagen efter. Nu har hon satt i system i att lämna honom i så dåligt skick som möjligt för hon vet att vi köper nytt. Förra gången tex, då va det minusgrader ute o han hade trasiga jeans, för små tygskor, inga underkläder, ingen halsduk/vantar en för liten mössa som inte gick att dra ner för öronen, och en trasig vårjacka som inte gick o knäppa. Hur kan man låta sitt barn gå så??? Jag köpte då en vinterjacka o mössa, nya byxor o vinterskor.
    Igår när jag såg dom på stan hade han lik förbannat den lilla trasiga vårjackan o den lilla mössan, en av hennes kompisar berättar då att hon sålt grejerna vi skickade honom i sist till henne. Fatta vad irriterande!!! Nu när vi hämtade honom på dagis idag har han samma gamla grejer på sig. Vad gör vi på måndag nu? Vi kan ju inte låta honom gå till dagis så o frysa. Men vi kan ju inte hela tiden förse henne men nya saker som hon säljer... Vad gör vi???? Snälla hjälp. Detta e bara en piss i nilen av alla saker hon håller på med. Jag e så trött på att hon inte tar hand om honom ordentligt.

Alla frågar om jag e rädd för förlossningen, herregud jag kan inte ens fatta att jag e gravid....
  • Svar på tråden Vad gör man ang en hopplös biomamma???
  • Legolina

Ta kontakt med familjerätten!

Barnet mår garanterat dåligt av denna situation och det behöver upphöra NU!

Ni bör ansöka om hel vårdnad för barnets skull.

Men låt aldrig barnet tro annat än att mamman älskar honom!

• Kami74

Jag säger som Legolina, ta kontakt med famljerätten, eller någon annan, men så här kan det nte fortsätta. Om han har sådana problem att lugna ner sig efter att ha varit hos henne, så lär det inte bli ett mindre problem för honom om ett per år när det börjar bli skoldags och liknande.
    Dessutom måste ni få till ett avtal av något slag er emellan angående kläder och omkostnader...allt ska ju delas lika och som förälder har man ett enormt ansvar för detta.

• Teschty
    Legolina skrev 2007-12-03 12:03:02 följande:
    Ta kontakt med familjerätten!Barnet mår garanterat dåligt av denna situation och det behöver upphöra NU!Ni bör ansöka om hel vårdnad för barnets skull.Men låt aldrig barnet tro annat än att mamman älskar honom!
    Vi säger aldrig något dumt om hans mamma. Till den nivån sjunker vi aldrig... 
    Alla frågar om jag e rädd för förlossningen, herregud jag kan inte ens fatta att jag e gravid....
  • lillajag82

börja byt på söndagar då kan pojken ha erat hos er o hennes hos sig
    jag skulle lämna i samma skick som jag får barnet

Emelié010224 & Albin060520
  • lillajag82

ja som övriga säger ring kontakta hjälp det behövs värkligen

Emelié010224 & Albin060520
  • Kessan

Ta kontakt med familjerätt och försök få fram en dialog. Märkligt beteende hos mamman helt klart. Förstår om du e upprörd.

Välkommen Dante 070618
  • lisalove

Hon verkar ju inte vara riktigt frisk, som säljer pojkens varma kläder nu när det är så kallt. Jag säger som övriga, kontakta familjerätten.

• AnBa

jag håller med... Stackars barn! Spara alla kvitton som ni lägger ut som bevis på att ni köper saker till sonen...

Mamma till 2
  • Jag så klart
    lillajag82 skrev 2007-12-03 12:07:14 följande:
    börja byt på söndagar då kan pojken ha erat hos er o hennes hos sig jag skulle lämna i samma skick som jag får barnet
    men man kan väll för fan inte låta ett litet barn gå i för små trasig å alldeles för kalla kläder för det..

Nää kontakta familjerätten redan idag...
  • Teschty
    lillajag82 skrev 2007-12-03 12:07:14 följande:
    börja byt på söndagar då kan pojken ha erat hos er o hennes hos sig jag skulle lämna i samma skick som jag får barnet
    Vi hade söndagar innan men va tvugna o nyta till mån då hon alltid spelade ut oss när min sambo skulle hämta sonen. Sa att om han följer med pappa så blir du sjuk, började alltid lipa o göra en scen så att bonusen blev rädd o fick dåligt samvete mot mamman. Hon säger att hon inte klarar sig när han sover hos oss osv listan e oändlig. Så det enda alt e byte genom dagis....
Svar på tråden Vad gör man ang en hopplös biomamma???