• body

grav på vanlig väg efter ivf?

Hej! Vi har genomgått 3 ivf 2fet utan resultat, vi har försökt att få barn i 7 år och dom hittar inget fel på någon av oss, det är så knäckande att man snart inte orkar mer, Men nu e det så att jag är på dag 32 efter förra mens, då kommer tankarna kanske, men det är nog som att få 7 rätt på lotto.
    Jag har ingen som hellst känning av mensen, lite öm i bröstvårtorna. jag hadde min mens 30 okt. strålar lite ner mot ljumskarna ibland, . Jag är 39 år så det är kanske klimakteriet som spökar.

Kram Body som längtar så efter barn

• Svar på tråden grav på vanlig väg efter ivf?
  • Amatea

Hoppas du är gravid! Har du testat dig ännu? Klimakteriet brukar inte komma så tidigt som vid 39 år. Och visst kan man bli gravid spontant trots att man försökt länge utan resultat; det är inte så många som är helt infertila utan många kan lyckas på egen hand men att det kan ta väldigt lång tid. Har en moster som försökte på 70-talet i 20 år (utan hjälp vad jag vet) och när hon var närmare 40 blev hon gravid och födde ett barn.
    Håller tummarna för dig!

• Ramona Fransson

Visst kan det ha inträffat! Tankarna är också ett spöke som vandrar runt i knoppen. Plötsligt har du varit upptagen av besvikelsen över att 3ivf är gjorda och det kom ingenting. Ur all bedrövelse kanske det hände, trots allt! Jag håller tummarna!  

Allt som får dig att må bättre, om så bara för en stund!
  • BEJA

Vi kämpade på i över 5 år i barnverkstan. Genomgick bla 4st misslyckade ivf-behadnlingar o testade "alla möjliga" tänkbara metoder..men inget gav resultat. Var "dömd" att ej lyckas på egen hand då jag genomgått så många operationer av cystor på äggstockarna (står att läsa lite mer i min pres) som "förstört därinne". Tillslut tog vi beslutet att lägga allt på hyllan..gav mer eller mindre upp o orkade inte "hålla på" längre. MEN "skam den som ger sig" Flört Vi fick ett  på stickan..o det fixade vi helt på egen hand trots läkarnas dom..dubbel glädjeSkrattande

Så vad du än gör..GE INTE UPP! När man minst anar eller förväntar sig ngt så sker det mirakel!! Håller mina tummar o tår att det är Er tur nu!!

LYCKA TILL!!

• Wilma00

jag blev spontant gravid efter ett FETmf. (icsi) så det går. ett år efter FET. hoppas det är så för dig.kram.

Svar på tråden grav på vanlig väg efter ivf?