• Flizan30

Fodrade regnstövlar?

Jag har Viking goretex kängor till mina barn och de skall ju vara vattentäta. däremot tar de tju ett tag innan dem torkar om dem är blöta på utsidan. Som vädret är nu behöver man väl nästan fodrade regnstövlar? Hur har ni gjort med detta? Skall man investera i ett par eller är det onödigt?

• Svar på tråden Fodrade regnstövlar?
  • ruffe4

köp viking allväderstövlar, det är bara att göra rent dom mnär dom är leriga kanonbra!
    vanliga vinterskor är synd om dom blir leriga, men bra när det är minusgrader

• Flizan30

Ja precis så tänkte jag. Vad ligger vikings allvädersstövlar på i pris. är det samma sak som fodrade gummistövlar?

• Ofelia

Mamma som är förskollärare är superförtjust i fodrade gummistövlar så länge tempen är över 0 grader, säger att de funkar toppenbra på barnen, ffa om man kombinerar med en riktig ullsula. Stövlarna går att få tag jättebilligt på Skopunkten (49 kr).

• Flizan30

Ofelia: oj vad billigt Skall nog köpa imorgon då. Vädret är ju mer som höst än vinter just nu..

• Busbellan

Vi har aldrig haft fodrade gummistövlar om barnen haft goretexkängor.

Varför göra idag det man kan göra imorgon....
  • Ofelia
    Flizan30 skrev 2007-11-29 21:03:29 följande:
    Ofelia: oj vad billigt Skall nog köpa imorgon då. Vädret är ju mer som höst än vinter just nu..
    Hoppas att de har kvar, ring och kolla först! För de går åt ganska så snabbt.
  • ruffe4

viking är ju bättre kvalitet än skopunkten, dom kostar 199 kr

• IntravenösFylletös

finns fodrade vinter gummistövlar på Granngården.
    249:-

Fuck her gently
  • Gurkburken

I år har sonen (6 år) fått Vikings allvädersstövlar att ha när det är mildväder. Inte för att Gore-Tex kängorna inte fungerar utan mer för att ha ett par andra skor som är lätta att göra rena när det är geggigt och grisit ute.

Sonen gillar dem och vill gärna ha dem även när det är minusgrader, pga att de är lättare att att ta på.

Svar på tråden Fodrade regnstövlar?