• Hemliga 72an

Prematurbarn födda hösten/vintern 2007!

Har precis kommit hem från neo i Helsingborg. Min lille son är född i vecka 32+2 och är nu 12 dagar gammal. Vikten idag var 1860 och han var 43 cm lång. Undrar om det finns fler som fått premisar nu i slutet på året. Det hade varit kul att följas här och diskutera våra små älsklingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-14 13:00
    Även ni med normal stora barn som legat på neo är välkomna!

• Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007!
  • charlen

Jag fick en son 20 augusti i år som föddes i vecka 35. Kanske inte så sent på året, men ändå. Låg också på neo iHelsingborg då han föddes. Var där i 2 veckor sen fick vi permission.

• Hemliga 72an
    charlen skrev 2007-11-30 23:52:57 följande:
    Jag fick en son 20 augusti i år som föddes i vecka 35. Kanske inte så sent på året, men ändå. Låg också på neo iHelsingborg då han föddes. Var där i 2 veckor sen fick vi permission.
    Vad trevligt med fler som legat på neo i Hbg! Hur är det med din lille kille nu?
  • charlen

Allt är bara bra med vår lille kille nu! Han växer som bara den. Han väger nu snart 6 kilo och är 62 cm. lång.
    Hur går det för er son?
    Vad tyckte du om personalen på neo? Tyckte de flesta var fantastiska, visst skaffade man sig några favoroter med =)

• Hemliga 72an

Allt går bra med min lille kille. Han väger nu 1910 och är 43 cm. Jag gillade dom flesta men som du säger man skaffade sig några favoriter där!

• mamma på vift

Max kom till oss den 16 augusti genom ett planerat snitt. Han föddes i vecka 30+6. Vi var kvar på neo i 3 ½ vecka och hade sedan hemsjukvård i 4 veckor. Idag är han 3 ½ månad och mår toppen.

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • charlen

mamma på vift skrev 2007-12-01 22:39:15 följande:

Max kom till oss den 16 augusti genom ett planerat snitt. Han föddes i vecka 30+6. Vi var kvar på neo i 3 ½ vecka och hade sedan hemsjukvård i 4 veckor. Idag är han 3 ½ månad och mår toppen.
    Tittade in på din sida. Vilken söt kille, och oj vad liten han var! Hur mkt. väger han idag?
  • Hemliga 72an

Vad skönt att vi börjar bli några stycken här inne! Man känner sig ensam annars med ett premis barn för dom flesta kommer ju annars i "normal" tid.

• hockeygirl

hej
    fick en son den 22/8 i år som föddes i vecka 32+4. en liten premis han var 47,5 lång och vägde 2050 gram nu tre månader senare så har han blivit stora killen med hela 6 kilo och 60 cm.
    vi låg 11 dagar på neo i halmstad för att sedan ha hemsjukvård i två veckor.
    kul att se flera med barn födda ungefär samtidigt så man kan utbytta erfarenheter.

• Hemliga 72an
    hockeygirl skrev 2007-12-02 10:55:11 följande:
    hej fick en son den 22/8 i år som föddes i vecka 32+4. en liten premis han var 47,5 lång och vägde 2050 gram nu tre månader senare så har han blivit stora killen med hela 6 kilo och 60 cm.vi låg 11 dagar på neo i halmstad för att sedan ha hemsjukvård i två veckor. kul att se flera med barn födda ungefär samtidigt så man kan utbytta erfarenheter.
    En stor kille! Min föddes i vecka 32+2 och vägde som sagt 1712 och var 42½ cm. Stor skillnad.
Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007!