Hur lätt/svårt är det att hitta en hyreslägenhet i Södertälje ? Tips?
Fick igår veta att jag fått jobb i Södertälje. jätte kul och förväntansfullt =)
Men vi bor just nu i Gävle och måste ju därför flytta ner så har kollat på lägenheter igår. Men det verkar ju inte finnas så mycket tyvärr, så vetnågon hur lätt eller svårt det är att få en hyreslägenhet då det är ett vik på ett år till att börja med men med goda möjligheter till förlänging vill vi hellst inte köpa om vi kan slippa men blir en nödlösning om inget annat går.
Hur lång tid behöver man stå i kö tror ni?
Jag får en bra lön (förskollärare) och min sambo pluggar på halvfart och har CSN på 50% han jobbar extra här och kommer försöka få ett jobb när vi flyttar med men det kan ju dröja men som sagt vi har en bra ekonomi med bara min inkonst (mot va vi har nu då båda studerar).
Så har ni några bra tips har kollat på olika sidor som typ telgebostäder mfl och blocket men så otydligt om hur många som lagt intresse anmälan och vem som får lägenheten mm
Börjar i jan så behöver ha lägenheten i feb, mars senast (kommer bo hos vänner under tiden)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-29 21:53:39:
Kan tilläga att det är från första januari som jag fått jobb så skulle behöva hitta en lägenhet (minst en tvåa men treor och fyror går med bra). Kommer bo hos vänner tills vi får boende och sambon bor kvar här.....