• Anonym (HJÄLP!)

Det kliar på brösten!

Jag är gravid i vecka 7 och undrar om det är normalt att bröstvårtorna och brösten börjar klia? Det kliar och hur mycket jag än kliar, ger det inte med sig.

Någon annan som varit med om det, eller är detta onormalt?!

• Svar på tråden Det kliar på brösten!
  • kärålajn

Känner så väl igen det. =)
    Smörj med nån fet salva som Helosan eller något liknande så ska du se att du slipper klia sönder dom. =)

• Veizades

Min mage kliade ganska mycket å på fötterna var det helt outhärdligt fast det var senaer i graviditeten.. Men jag smörjde med feta krämer å det hjälpte kanon!
    Badade även i barnolja!

Dö ähffällh-kollektajv rocks!
  • Anonym

Jag hade gräslig klåda på brösten under min graviditet. Blir det för jobbigt kan du säkert få antihistamintabletter som hjälper. Tror det beror på hormonella förändringar. Bla. i alla fall.

• AG5

Låg här och kliade för fullt när jag fick syn på din tråd, hehe. Inte tänkt på att det kunde bero på graviditeten , trodde jag blivit torr och att jag kliar gör klådan värre. Men nu blir det mer förståeligt, tänk att bröstvårtor kan klia så...

• Anonym (HJÄLP!)

Det är värst runt bröstvårtorna och man får inget riktigt "kli" grepp heller, då känns det som vårtan ska följa med. =/

Feta salvor, inget ni kan rekommendera?

• Anonym (HJÄLP!)

Anonym: Hormonella förändringar? *väldigt nyfiken*

• kärålajn

Anonym (HJÄLP!) skrev 2007-11-26 00:17:59 följande:

Feta salvor, inget ni kan rekommendera?
    Helosan, Idomin....
  • Teskedsmamman

Åh, herregud som jag kliade... i omgångar dessutom.... jodå det är helt normalt....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym (HJÄLP!)

kärålajn: Tack så mycket! Har kanske någon av dessa två hemma redan, måste kolla in skåpen!

• Anonym (HJÄLP!)

Det är ju helt tokigt som det kliar, det spelar liksom ingen roll hur mycket man gnider och skrapar och gnuggar, det fortsätter bara ännu mer. Jag blir kallsvettig och manisk och snart tror jag att jag ska hyvla bort bröstvårtan med trähyvel. *s*

• Anonym

Jag fick klåda på brösten och små eksemfläckar på händerna när jag var gravid. Hmm.. vid närmare eftertanke kliade det på ryggen också. jag har aldrig haft eksemproblem tidigare i mitt liv. Men under graviditeten fick jag det. Har ingen aning om varför det blev så. Men efter förlossningen försvann det ganska snabbt. Och har aldrig återkommit. Det är nu snart tre år sedan. Antar att mkt konstigt kan hända med kroppen under en sådan stor omställning som en graviditet.

• Anonym (HJÄLP!)

och när jag ändå håller på att "klia", nä jag menar skriva...

Nu har kliande gett med sig för stunden och allt jag känner, är ett svidande, smått bultande område. Känns som om bröstvårtan är en stor pulserande jätte böna (om inte större).

• Anonym (HJÄLP!)

Anonym: Jag funderar på om det kan vara skinnet som töjs ut? "Växtvärk"

• Anonym

TS- att det skulle vara skinnet som töjs ut tror jag inte på. Ngt annat är det. Kanske hormonpåverkan som ställer till det?? jag "drabbades" av mkt mystiskt under mina graviditeter.

• Anonym (HJÄLP!)

Anonym: Jag har inte hunnit med så mycket mystiskt, lite illamående och detta kliande och en enorm trötthet som kommer och går. Idag har det varit en "lätt" dag, ganska pigg vill säga.

• Teskedsmamman

Att det skulle vara skinnet som töjs ut tror jag inte, mina bröst har aldrig växt, inte någonting!

Däremot så tror jag på att det är hormonerna som orsakar klådan, leverpåverkan kliar oftst i handflator och fotsulor t ex.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym (jag med)

Sådant kli hade jag från vecka 4-7 ungefär, vet precis hur det är. Sedan har det lugnat sej...

• Anonym (HJÄLP!)

Anonym (jag med): Så då kan jag åtminstone känna mig lättad över att det kommer att sluta, så småningom. *thank you goood!* =)
    Mitt "kli" började i förra veckan tror jag, i alla fall hade jag då inte tänkt på det så jätte mycket förrän då.

• AG5

Jag är i v19 och det kliar enormt. Som tur var tänker jag inte på det lika mycket på jobbet, hade ju sett kul ut :).

• Anonym (HJÄLP!)

AG5: Jag får ställa mig bakom hyllorna på affären och krafsa allt jag kan, medan jag håller utkik runtomkring mig. Hoppas ingen ser mig! Det värsta är att jackan dämpar kliandet, så det är nästan som att klia i tomma luften, hjälper alltså inte så mycket. Panik!

Svar på tråden Det kliar på brösten!