• Tina83

nån som har en dubbelsäng i LITET sovrum..??

vi funderar på att byta rum med bartnen. vårt såvrum är på dryga 15 kvm, medan barnens är på 7-8 kvm. dörren är placerad mitt i rummet, så det är lite svårmöblerat.

är det någon som har ett jättelitet sovrum och en 1.60 eller 1.80 säng?

visa gärna bilder!

• Svar på tråden nån som har en dubbelsäng i LITET sovrum..??
  • Vombell

Vi har valt att ha vårat sovrum i ett av de minsta rummen så att barnen ska få de större. Vi har en 180-säng. Grejen är den att det är 3 dörrar som går inåt i rummet (en ut ur rummet, en till en liten toa och en till en liten dusch) men dörrarna går precis att öppna och stänga. Trångt alltså men vi har enbart en säng i rummet. Vi har resonerat så att vi tillbringar endast nätterna i vårat rum (dvs sover där) medan barnen leker och har kompisar i sina rum hela dagarna.

• Tina83
    Vombell skrev 2007-11-25 15:17:38 följande:
    Vi har valt att ha vårat sovrum i ett av de minsta rummen så att barnen ska få de större. Vi har en 180-säng. Grejen är den att det är 3 dörrar som går inåt i rummet (en ut ur rummet, en till en liten toa och en till en liten dusch) men dörrarna går precis att öppna och stänga. Trångt alltså men vi har enbart en säng i rummet. Vi har resonerat så att vi tillbringar endast nätterna i vårat rum (dvs sover där) medan barnen leker och har kompisar i sina rum hela dagarna.
    precis det har jag kommit underfund med. varför ska vi ha så stort sovrum som inte ens är där?
  • Tina83

nackdelen är att vi inte kommer kunna stänga dörren...så vi måste ta bort den och sätta upp en gardinstång och en gardin som man kan dra för. tror det kan bli bra också. lite jobbigt när man har gäster bara, speciellt svärföräldrarna, det är ju lätt att lyfta på gardinen o kika in

• isisisis

Jag tog det lilla rummet i vår lägenhet till sovrum.
    Sonen fick det största sovrummet.Han har ju kompisar på besök och även data.

Har en 160 säng i mitt rum.Lite gångutrymme bredvid och en byrå och en fåtölj.
    Det är vad som får plats.
    Men mer behöver jag inte heller....ska ju bara sova där

• Vombell
    Tina83 skrev 2007-11-25 15:33:43 följande:
    nackdelen är att vi inte kommer kunna stänga dörren...så vi måste ta bort den och sätta upp en gardinstång och en gardin som man kan dra för. tror det kan bli bra också. lite jobbigt när man har gäster bara, speciellt svärföräldrarna, det är ju lätt att lyfta på gardinen o kika in
    Kan ni inte bara vända på dörren så den går utåt istället? Har vi planer på att göra med våran.
  • Dundermamman

Vårt sovrum är på 9 kvm och vi bytte förra helgen vår 180 cm breda säng mot en 140 cm bred istället!
    Oj, vad "stort" rummet blev av detta bytet!

Före
    Sovrum

Efter
    målat

Kan ni inte sätta in en "vikdörr" till ert sovrum?
    Vår dörr går inåt men det går att stänga om sig ändå!

• Hadjelina

Vet inte hur stort vårt sovrum är, men har en 160 säng och vi får bara plats med en skohylla (28 cm bred tror jag) på ena sidan sängen, ett riktigt nattduksbord är bara att glömma! Hade iofs kanske gått att ställa sängen på andra ledden, men då hade vi fått stå i sängen för att komma åt fönstret... Hade nog slagit i huvet i fönsterbrädan också.

Du är din egen lyckas smed
  • Tina83

vi kan inte stänga dörren hur vi än ställer sängen

vi kan heller inte göra så dörren går utåt.

vikdörr låter intressant, finns det till vanliga standrarddörrar? vår lägenhet är byggd 63, så det kanske inte räknas som standard längre

• smuffe

vi har jättelitet sovrum med en 180 s säng i våran lägenhet, det är som tur var skjutdörr till sovrummet, så man tar sig in i det =)

• Tina83
    smuffe skrev 2007-11-26 07:15:04 följande:
    vi har jättelitet sovrum med en 180 s säng i våran lägenhet, det är som tur var skjutdörr till sovrummet, så man tar sig in i det =)
    ah, äntligen en till som har så litet som vi! jag måste ställa sängen intill väggen för att ens komma in !

men har du bild på ditt rum?
Svar på tråden nån som har en dubbelsäng i LITET sovrum..??