• Leos och Vincents mamma

Vad äta för att inte få hård mage?

Jag är gravid i vecka 22 o äter nifrex nu, de senaste dagarna har jag blivit lite hård i magen. Vad kan man äta så att det blir bättre?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF 1 april-08
  • Svar på tråden Vad äta för att inte få hård mage?
  • VIXIE

Katrinplommon!!!!Både juice ,puree och som hela!!Skrattande

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Gisma

Viktigt med regelbundna måltider (gärna ca var 3e timma) mycket frukt och fibrer.. Då brukar magen funka som en klocka

Tack Katrinplommon var typ det enda som jag visste innan.
    Vad finns det mera?

• Lisa E

Fil och All Bran varje morgon, funkar toppen och är både gott och nyttigt.

• enfuzia

Jag åt också niferex, gillar inte katrinplommon men dom är bra, juicen var facktist godare än jag trodde, du kan även tex pröva torkade aprikoser ja tycker dom är mkt godare. Men det viktigaste är att du dricker mkt och gör det du ska på toan regelbundet så du inte går å håller dej

• mads80

LINFRÖN!! Mycket linfrö, hela, viktigt att dricka mycket vatten. Man kan ha dem i filen, strö på mackan och citrusfrukter i mängder och motion! Har fungerat utmärkt för mig.

Tack för era svar

• paddanpuff

Finns något som heter " frukt & fibrer " på apoteket, hjälper mig ganska bra. Har även vart tvungen att dricka lactulos med jämna mellanrum, oxå apoteket. Smörjer tarmen så att avföringen blir mjukare. Det är jätte jobbigt att inte kunna sköta magen ordentligt...
    Lycka till med bajsen=)

• emsing01

Fikon eller nästan vilken annan torkad frukt som helst. Funkar skitbra (hahaha) Glöm bara inte att dricka ordentligt med alla fibrerna

Svar på tråden Vad äta för att inte få hård mage?