Prematur Karlstad -07 tråd 2
hej på er!
såg att tråd ett nu var stängd...klart vi måste ha en tvåa eller hur?!
så fortsätt bara att kika in o skriva om allt möjligt!
kram på er!!
hej på er!
såg att tråd ett nu var stängd...klart vi måste ha en tvåa eller hur?!
så fortsätt bara att kika in o skriva om allt möjligt!
kram på er!!
Fortsätter att hänga med, intressant att se hur det gått för er! Dessutom vet jag ju inte än om jag får 07:or...
såklarrt vi måste. allt bra med er trassellock?
Grüth: Visst var er son jättetidigt född, så ni fick åka till uppsala? Tänker en del på det, läkarna säger så uppmuntrande saker, att OM du skulle komma ända till v 26 får du stanna här i Karlstad osv. Det verkar ju som de misstänker att bebisarna kommer jätte tidigt.
Hur går det för er, hur gammal är er son nu?
hej hoppsan06! ja vår son föddes i v 24+3 och vi fick åka till uppsala när neo var ett dygn.ja jag vet de. men han var i så dåligt skick att vi hade fått åkt i vilket fall. Ja i dom veckorna så gör ju bara dagar jättemycket för bebisen. Neo blev 5 månader igår faktiskt. va ett tag sen vi vägde honom men nått på 5 kg är de nu. Han har fortfarande syrgas och sondmatas också. men han har börjat ta flaska kanska bra nu. kämpade med amningen i flera månader och han sög men fick inte i sig dom stora mängder sommhan behöver. Vill inget heller än att kunna amma han har läpp och käk spalt så dom tror att han inte riktigt får de helt tätt..men pumpar fortfarande så han får min mat i alla fall. Men de är ju inte som att ta hand om en friskt bebis precis sååå mycke extra jobb med precis allt. Måste planera om man bara ska ut och handla. vissa dar känner man att ne jag orkar inge mer men man får nya krafter på nått sätt...
Hur är allt med er?
hej på er!
kul att ni hängde med även till del 2!!
hoppas det är bra med er?
själva så har vi nu 10 månaders kontrollne framför oss den 5:e..och hörselkoll på sjukhuset samma dag...typiskt! =)
ni som har legat här på 10:an...vi tänker klä lukas som pepparkaksgubbe ,ta med pepparkakor i en korg och gå till 10:an den 13:e på lucia...nån som vill med?!
hör av er i så fall....ler...vore kul att se personalens miner om det kom en drös...ha ha...
ha det gött!tänker på er.kramiz
Trassellock: Blir man insläppt då, så här i rs-tider? Syskon får ju inte ens komma in!
annars får väl personalen komma ut till slussen...ler...ska till sjukhuset imorron...kollar upp om det kan gå...skriver här sen.kramiz
De har besöksförbud för barn under 8 år på hela området vid 10an, 11an o förlossningen nu pga rs. Såg lapparna idag när vi var där!
barn som kommer utifrån får inte komma in på avdelning 10 för rs virus smitta.vi var där i förra veckan och vi fick insoleradevapå isol nästan en halv dag för neo var tvungen att få blod. Men i slussen borde ju gå bra för de är ju inte inne på avdelningen
kollade idag även jag...kanske lika bra at vänta då..men det vore kul om vi kunde dra ihop ett litet gäng och gå dit någon gång..ler...eller?kramiz