• nanna74

koreaner. någon som opererat sina ögon

hej jag är från korea och funderar på att operera mina ögon. jag vill ha mer europeiska ögon. finns det någon fler här? eller någon som har gjort det.

• Svar på tråden koreaner. någon som opererat sina ögon
  • Rombin

Nej, varför då?!.. Asiater som har så fina ögon!...

• Lizel

nanna74 skrev 2007-11-23 12:58:25 följande:

hej jag är från korea och funderar på att operera mina ögon. jag vill ha mer europeiska ögon. finns det någon fler här? eller någon som har gjort det.
    Nanna74: Hej. Jag är också från Korea men har aldrig funderat i de banorna. Tycker att det skulle vara lite som att utplåna mitt ursprung o mig själv. Å andra sidan är det ju valfritt o många gör "skönhetsoperationer" av diverse olika anledningar. I Asien är det tydligen förekommande bland kvinnor att just operera ögonen för att efterlikna västvärldens kvinnor. De t.o.m. färgar håret o använder blåa kontaktlinser...

Och i västvärlden sminkar sig kvinnor för att få "kattögon"...
    Ibland känns det lite som att det är som längtan till rakt hår när man har lockigt o vice versa, men jag vet inte...

Var inne på din sida o tog mig en titt. Tycker du är jättesnygg som du är, men det är ju du som ska vara nöjd. Ville bara säga det :)

Lycka till med dina funderingar o beslut!
  • Mrs Bundy

Åh så synd att skönhetsidealen får kvinnor (och män) att i så stor grad vilja förändra sig! Jag har ingen egen erfarenhet så jag ska egentligen inte svara i denna tråd. Har en väninna ´som opererade brösten större och fick en massa problem. Ta tid på dig i dina funderingar och gör inget överilat! Om du bestämmer dig se till att det är seriös kirurg!

• mn73

Jag tycker att du ska tänka på vad en eventuell operation kan få för konsekvenser för din dotter. Hur ska du förklara för henne varför du opererar dig? Vad jag kan se på dina bilder har hon också "asiatiska ögon". Om du går så långt som att operera dig för att förändra dina ögon, vad ger det för budskap till henne? Att hennes ögon inte heller är fina?

• Tufselina

Här är en till som tycker att dina ögon är vackra. Min dotter är från Kina och hon har några av de vackraste ögonen jag sett. Jag tycker det är så synd att operera sig för att få mer västerländska ögon men det är kanske lätt att tycka för mig som har såna ögon.
    Lycka till med ditt beslut!

PS: Jag försökte få tag på en docka med asiatiskt utseende när vi var i Kina men det var helt omöjligt, det fanns endast "västerländska" :( Det enda vi fick tag på var en sån där prydnadsdocka. Tack och lov finns det fina dockormed asiatiskt utseende att få tag på här hemma, dottern döpte den genast till YangYang...

• MrsCD

Du ar ju skitsnygg, varfor andra pa nagot som ar bra!

• nanna74

tack mrs white

kanske blir det aldrig av, vem vet. men detta är något som jag har önskat i 16 år. Men det är inte livsviktigt.

en del har skrivit att det skulle vara svårt att förklara för min dotter varför hennes ögon inte är "ok"? Att min dotter skulle undra, tvivlar jag på, hon har detta veck och hade hon inte det så skulle jag inte fundera vidare på att operera mig. jag vill inte överföra utseendefixering på henne.

missförstå mig inte, jag har inte gjort det men jag har det som en önskan. mer är det inte just nu.

• Ethi

Förlåt för att jag tränger mig på... Jag råkade bara ramla in i den här tråden och sen var jag bara tvungen att gå in i ditt galleri och... Jag hoppas att det var ok? I alla fall, det är ju gjort nu. Men, jag förstår inte? Du har ju jättesnygga ögon!Kolla in samerna, du ser ju mer ursvensk ut än de flesta gammelsvenskar dessutom.

• Myrna

Nej. Det har jag aldrig funderat på.

Däremor har jag tidigare fantiserat om att fettsuga mina lår *rodnar* men med tiden har jag accepterat mig själv.

• Fru hemlig

Hej! Jag skulle aldrig opera mig om jag såg ut som du!! Men det var ju inte det du frågade om

• blommanigbg

Gör plastikkirurger det i Sverige?

Svar på tråden koreaner. någon som opererat sina ögon