• Sharika

Första kontakten med Uppsala

Fick idag brev från reproduktionskliniken i Uppsala om att vi är välkomna dit för det obligatoriska kuratorsamtalet och läkarbesök.. Är säkert en dum fråga jag kommer med nu, men jag hittar inga svar här i ÄD-trådarna..
    Står vi i kö redan nu för ÄD, eller måste vi liksom gå igenom en slags bedömning innan.

Är även intresserad av att möta andra som står i startgroparna för att ta emot ÄD. Jag känner mej lite förvirrad efter att ha kämpat i 6 år med att försöka få fram egna ägg och är ett livs levande Fass på alla fertilitetsmediciner osv..
    Men nu vet jag ju ingenting, både på gott och ont måste ju tilläggas..

• Svar på tråden Första kontakten med Uppsala
  • cetta

Ni står självklart i kö redan nu! Men alla ska träffa en kurator innan man gör en äggdonation. Det tycker jag är bra! Men det är inte på långa vägar lika sträng bedömning som vid en adoption. De frågar bara lite så man visar att man verkligen tänkt igenom detta och ställer också frågor på sådant som kan vara bra att fundera över innan man går igenom detta. De vill ju gärna att man har tänkt igenom hur man gör om man blir gravid, vad man säger till barnet och hur man förhåller sig till omgivningen etc. Jag ser det lite som om de hjälper oss att tänka till lite innan man genomgår detta och det är ju verkligen bra. För det kan ju onekligen uppstå lite speciella situationer med ett barn som har kommit till via ÄD.

Lycka till med samtal och läkarbesök och hoppas att ni slipper vänta allt för länge!

Cetta

• skugga1

HEJ
     Vi var på vårt första besök i okt. och i slutet av det sa de att vi hade blivit "godkända"
    och placerade i den aktiva kön.Man står nog i kö hela tiden men måste  såklart på ett besök innan det kan bli dax.
    kram

Svar på tråden Första kontakten med Uppsala