• Misskrokodil

Behöver skriva av mig...

Jag bor i ihop med en man som har två barn sen innan och jag har tre. Varav ett har ADHD.

Min sambo tycker min som med diagnos kan vara skitjobbig, allt ska vara rättvist annars blir det upprörda känslor...

Jag själv är uppvuxen att det ska vara det i största möjliga mån... Men alltid går det ju inte. Men jag tycker att ALLA barnen ska behandlas lika. Inga särbehandlingar.. Vi hade det tufft i somras då vi precis hade flyttat ihop och sonen var skitjobbig (tycker även jag som mamma)

Men nu har vi hamnat i en återvägsgränd, hans barn kom i måndags och han har lagt nästan allt på dom och vi andra har fått tagit ett steg bak. Jag kan förstå att han har längtat efter dom och vill umgås med dom, speciellt första dagen men vi kan inte bli hänvisade till bakre rummet varje gång. Varför kan man inte hitta på nått tillsammans, mina barn har ju oxå längtat efter dom....

Sen igår fick hans ena barn en fickkniv och idag fick hans andra den sista. Min son sa att dom kunde dela kniv vilket ena av hans barn gick med på. Då säjer jag så här -Vad bra att du vill dela med dig! Låter possitiv..

Vad tror ni sambon svarar då? Jo

-Jo men det var ju inget han valde, efter som min hade frågat....

Varför säja så? Jag tycker inte det är okej att visa för barnen att man inte tycker man ska dela med sig med varandra ÄVEN om det var nån som frågade. Det barnet hade inte behövt säja ja, han kan säja nej så det är inte det som är problemet....

Sen tycker inte jag att det är okej att man ger saker till vissa barn men inte andra.... Jag trodde vi hade löst det problemet i somras då vi nötte och nötte denna fråga... Min sambo kan inte/orkar inte vara en extra pappa till mitt barn men jag har aldrig begärt det heller utan bemöta honom med respekt och det tycker jag inte han gör just nu....

Tänk om jag ska behandla hans barn så här, ge bort till mina men inte hans....

Nää, nu är det dax att gå till en familjerådgivare för att lösa frågan, dina och mina barn för så här tänker jag inte leva och låta mina barn växa upp för miljö.....

Jag blir såå förbannad och ledsen och sårad över hans jävla beteende.... Går det här åt helvete så var det sista gången jag hade ett allvarligt förhållande med en karl tills dess att barnen flytta hemifrån....

Jag HATAR mina och dina barn uttrycket.... Aggghhhh!!!

Tack för att du läste så här långt...

• Svar på tråden Behöver skriva av mig...
  • My sunshine

Usch barnen ska det vara o inte dina/mina...
    Vad jobbigt men om han ger något åt bara sina aå tar du dina barn o går o köper något åt dem ... det e ju elakt att bara ge till en eller två...får en så ska alla ha så resonerar vi...
    Prata igen med din sambo o om han nu inte e berad att vara en "extra" pappa varför finns han med i bilden? hankan ju annars baravara en till vuxen som är rättvis

• AnBa

Ja jag förstår hur du känner... Har själv 2 bonusar o två barn själv men de är gemensamt.
    Vill bara säga jag köper saker ibland till "mina" barn o inte alltid till bonusar o har många gånger haft dåligt samvete för detta men man har sagt att det är OK att göra så ibland...

Det var jättesnällt att dela med sig av kniven o tycker att han verkligen gjorde fel som sa så... Barn är många gånger snåla o vill helt enkelt inte dela med sig o sånt ska defenetivt berömas tycker jag. När någon här delar med sig så säger jag som du för att uppmuntra barnen o visa att de gjort rätt...

Tråkigt med situationen annars o hoppas attdet löser sig...

Mamma till 2
  • AnnanAnna

Jag tycker också din man betedde sig lite märkligt i den situationen. Det borde väl inte spelat honom någon roll om barnen delade kniv eller?!?!

Det är ju jättesvårt att vara rättvis när det är barn som kommer och går i familjen och alla inte har samma föräldrar. Nu har jag visserligen bara en bonus och en gemensam med min sambo så det är betydligt lättare. Men jag skulle verkligen ogilla att bara det ena barnet fick något om båda är hemma samtidigt.
    Det blir ju jättekonstigt om du skall köpa åt dina barn och han åt sina, det är ju upplagt för svartsjuka och rivalitet.

Och sen att han ägnat veckan åt sina barn...
    Jag förstår om man vill ha en mysig kväll eller så samma kväll som de kommer, att man saknat dem och längtat och så, men man får väl vara lite smidig när det gäller sånt där.
    Att tydligt visa att "nu kom mina barn så nu är det bara de som gäller" tycker jag är skitdumt faktiskt. Det skapar avstånd och det blir bara två familjer i en.

Han får väl ha en kväll i veckan eller något bestämt då han gör något med bara "sina" barn och du kanske hittar på något med dina då, och så får han anstränga sig att ta med alla när han gör något annat resten av veckan.

• Misskrokodil

AnnanAnna:

Ja, det förstår jag oxå. Självklart men han tyckte det inte var konstigt att han skulle vara med dom ensam varje dag när han inte jobbar...

Han tror jag har nått imot att han spenderar tid på sina barn, det har jag inte. Jag är inte avundsjuk utan kräver bara respekt, att respektera oss så pass mycket så vi inte är nått slit och släng vara som kan läggas undan när det passar honom...

Ja verkligen, jag frågade honom varför han hade problem med att hans barn ville dela med sig, men fick inget svar på det... VAD är det för problem?? Min dotter gav bort massa klistermärken som hon hade fått av sin mormor till dom andra. Varför kan inte dom få göra det utan att han var tvungen att påpeka att det var ju FAKTISKT inte hans barns ide.... Så jävla barnsligt, man kan inte fatta att han börjar närma sig 40...

AnBa:

Jo, men det funkar inte min son för allt är så "himla orättvist". Annars kan jag oxå tycka att det är okej om nästa gång får dom andra, men eftersom det nu inte funkar för min son så tycker jag att man kan väl pespektera hans problematik och undvika det som kan unvika för utbrott. Självklart kan han inte få som han vill men man får lite välja sina strider...

my littel sunshine:

Ja, jag får göra det... Men sjukt att jag ska behöva kompensera för hans "misstag" Men jag mår bättre då och förhoppningsvis barnen oxå.

Nått som är så tragiskt är att när vi bråkar blir det som skilda läger, hans mot min. Han ignorerar oss (mig ganska totalt) och lägger all tid på sina barn. Vilket blir ju en positiv sak för dom. Snart kommer dom att dra nytta av det. Se till att vi bråkar så lägger pappa ALL tid på dom istället...

• My sunshine

Du borde ju inte behöva göra det heller alltså köpa nåt åt dina om hans får det handlar ju bara om vanligt folkvett... det e ju inte alltid lätt att vara helt rättvis men iaf försöka så gott det går.
    ni kanske borde gå på familjerådgivning.
    Låter inte så lätt och det låter ju nästan som att han har nå problem gentemot dina barn..vet inte om det e så men låter som det..

Och det e väl bra om poijken själv vill dela med sig då ska pappan inte klämma ur sig sånt där...
    Är han ofta så?

• AnBa

Jo det är klart att det är så... och rättvisefasen är något som förhoppningsvis kommer gå över om inte snart så någongång iallafall...

Det är inte lätt man gör ju alltid sitt bästa både som bio- o bonusförälder... Hoppas att ni kommer fram till en lösning.

Mamma till 2
  • Misskrokodil

Ja, han har väl lite svårt för sonen eftersom han var ganska utåtagerande i somras men han måste se att det gäller ett barn...

Vi har bestämt att beställa en tid till familjerådgivaren här i kommunen nu... Vi får hålla tummarna att vi kan mötas på ett stadie där alla mår bra och man kan med gott samvete säja att det är bästa för oss alla.

• sniwa

Jag reagerade mest på att man ger sina barn knivar att leka med...?

Svar på tråden Behöver skriva av mig...