Behöver skriva av mig...
Jag bor i ihop med en man som har två barn sen innan och jag har tre. Varav ett har ADHD.
Min sambo tycker min som med diagnos kan vara skitjobbig, allt ska vara rättvist annars blir det upprörda känslor...
Jag själv är uppvuxen att det ska vara det i största möjliga mån... Men alltid går det ju inte. Men jag tycker att ALLA barnen ska behandlas lika. Inga särbehandlingar.. Vi hade det tufft i somras då vi precis hade flyttat ihop och sonen var skitjobbig (tycker även jag som mamma)
Men nu har vi hamnat i en återvägsgränd, hans barn kom i måndags och han har lagt nästan allt på dom och vi andra har fått tagit ett steg bak. Jag kan förstå att han har längtat efter dom och vill umgås med dom, speciellt första dagen men vi kan inte bli hänvisade till bakre rummet varje gång. Varför kan man inte hitta på nått tillsammans, mina barn har ju oxå längtat efter dom....
Sen igår fick hans ena barn en fickkniv och idag fick hans andra den sista. Min son sa att dom kunde dela kniv vilket ena av hans barn gick med på. Då säjer jag så här -Vad bra att du vill dela med dig! Låter possitiv..
Vad tror ni sambon svarar då? Jo
-Jo men det var ju inget han valde, efter som min hade frågat....
Varför säja så? Jag tycker inte det är okej att visa för barnen att man inte tycker man ska dela med sig med varandra ÄVEN om det var nån som frågade. Det barnet hade inte behövt säja ja, han kan säja nej så det är inte det som är problemet....
Sen tycker inte jag att det är okej att man ger saker till vissa barn men inte andra.... Jag trodde vi hade löst det problemet i somras då vi nötte och nötte denna fråga... Min sambo kan inte/orkar inte vara en extra pappa till mitt barn men jag har aldrig begärt det heller utan bemöta honom med respekt och det tycker jag inte han gör just nu....
Tänk om jag ska behandla hans barn så här, ge bort till mina men inte hans....
Nää, nu är det dax att gå till en familjerådgivare för att lösa frågan, dina och mina barn för så här tänker jag inte leva och låta mina barn växa upp för miljö.....
Jag blir såå förbannad och ledsen och sårad över hans jävla beteende.... Går det här åt helvete så var det sista gången jag hade ett allvarligt förhållande med en karl tills dess att barnen flytta hemifrån....
Jag HATAR mina och dina barn uttrycket.... Aggghhhh!!!
Tack för att du läste så här långt...