• glader

Om man blir gravid direkt efter missfall...

..ja vad händer då?? hur vet man om man är gravid och det inte bara är de "gamla" hormonerna som visar sig på test?

Och om de vill göra skrapning efter missfall och man råkat bli gravid direkt efter missfallet - då kan de ju skrapa bort det i tron att det bara är gamla hormoner som spökar..? Eller?

• Svar på tråden Om man blir gravid direkt efter missfall...
  • misssecret

När jag fick missfall gjorde jag ett test när jag blödigt en vecka som visade negativt, det kan ta längre tid att visa negativt men om det inte gör det så kommer heller inte ägglossningen igång. Sedan körde vi på som vanligt och jag var gravid utan att få mens. Nu är jag i v20

• regret

För mig var det samma som för misssecret, gjorde tester efter blödningarna som visade negativt. sen var mensen lite väl sen och då plussade jag utan att hunnit få tillbaka mensen. det var skönt att veta att det inte var hormonerna från mf:et som visade +.

• glader

Tack för svaren! Fler med erfarenhet?

Jag har inte testat efter blödningen så vet inte om det varit plus efteråt. 3 december återbesök för att se att allt är borta, men som sagt, skrapar man då tar man ju bort eventuell ny graviditet...

• åsa1979
    regret skrev 2007-11-21 13:47:43 följande:
    För mig var det samma som för misssecret, gjorde tester efter blödningarna som visade negativt. sen var mensen lite väl sen och då plussade jag utan att hunnit få tillbaka mensen. det var skönt att veta att det inte var hormonerna från mf:et som visade +.
    Samma här.....jag är i vecka 8 nu
  • TRUEHannapanna

Jag testade också minus iannan jag fick plusset på stickan!  Snart v.13!

Tredje gången gilt??! Gravid i v 12 !
  • mia02

Efter första misfall somjag fikc i vecka 10 rådde de oss att vänta i 3 månader vilket vi gjorde....blev gravid direkt efter de 3 mån men det slutade också som misfall i vecka 7 då gjorde vi inget uppehåll blev gravid direkt och nu har pojken kommit till oss den 7/12...

Svar på tråden Om man blir gravid direkt efter missfall...