• Gladhannapanna

Aurora?

Hej!
    Jag undrar om det är någon som haft kontakt med Aurora och vad ni tycker om hjälpen ni fått?

När jag födde mitt första barn brast jag mycket och hade jättejobbigt den första tiden, hon är nu ett år och vi har börjat prata syskon. Jag får lätt panik vid tanken på att bli gravid igen och funderar på om jag ska ta kontakt med Aurora i förebyggande syfte.

• Svar på tråden Aurora?
  • Viggo och pyrets mamma

Har inte själv haft kontakt med Aurora ännu mne ska ha det i god tid före förlossningen, men mitt råd blir att ring (om möjligt) den Bm du hade på MVC förra gången och prata med ghenne vad hon har för råd om vart du ska vända dig för att få hjälp. Vet ej om Aurora BM tar emot kvinnor som inte är gravida ännu men då kanske Bm, kan lotsa dig vidare till nån som kan hjälpa dig med att bearbeta det du varit med om. lycka till!

• Terra1

JAg hade samma känsla när jag blev gravid med mitt andra barn. Fick aurora hjälp från första stund och det hjälpte mig till en drömförlossning! Hade aldrig kunnat tänka mig att det skulle gå så bra! Om du vill ha hjälp för att våga bli gravid igen tycker ajg att du ska trycka på från lite olika håll, tex läkare på vc, bvc-sköterska, någon på ditt mvc. Någonstans ska de väl kunna hjälpa dig!?
    Lycka till!
    Det kommer att gå jättebra nästa gång!

• auti

Jag går hos en aurora bm då jag hade en svår första förlossning. Jag har varit där en gång och känner mig redan lugnare. Inte helt lugn och trygg men det känns som jag åtminstone är på väg åt det hållet. De kommer följa hela min graviditet. Lycka till! =)

• Gladhannapanna

Jag ska ringa Aurora imorgon och se vad de säger. Annars finns det en psykolog på bvc/mvc som kanske kan hjälpa till. Skönt att läsa att ni är flera som fått bra hjälp!

• Kattöga

En tjej i en annan tråd jag hänger i har fått komma till Aurora innan hon blir gravid p.g.a. sin förlossningsrädsla, så det går!
    Bra att du ska ringa, hoppas det går bra!
    (Och om det går mindre bra, kom ihåg att man ibland måste vara rätt envis och påstridig för att hamna rätt i vården...)

• mamman i skogen

Fick jätte bra hjälp av aurora bmsk samt läkare. Hade en jobbig första förlossning och blev lämnad ensam en timme med krystvärkar. De var jätte bra och jag fick gå igenom min förra förlossning och hjälp att förbereda mig fick en privat visning av förlossningen då jag fick prata med bmsk där och träffa läkaren och få löfte om att om det blir för jobbigt och drar ut på tiden så blir det snitt.

varje ar far 200 barn i sverige en cp skada
  • Gladhannapanna

Adams family: Det låter ju jättebra! Hoppas att jag kan få hjälp här, jag bor i gbg, men de borde ju jobba ungefär likadant överallt?

• Gladhannapanna

Ringde Aurora idag, de tar bara emot på remiss. Min bm ahr slutat men jag har mejlat den som hade vår föräldrautbildning och hoppas att hon kan skriva en remiss för mig.

• heavymetal2

Aurora är inget för mej,helt klart!Efter 3 kämpiga förlossningar,trodde jag att dom skulle stötta mej under min fjärde graviditet,men icke!Jag hade bestämt mej för snitt,men dom skrämde upp mej vilken hög risk och diverse det var!För 7 veckor sedan födde jag en underbar son,med planerat snitt,och både han och jag har mått prima!Aldrig mer aurora!

• Gladhannapanna

OK, det var ju inte kul att du inte fick bra stöd! Hoppas att jag har bättre tur! JAg hör till Gbg, är det samma?

• heavymetal2

Aurora är nog samma överallt.

Svar på tråden Aurora?