Är ECV eller AVA i St Petrsburg billigast på ÄD?
Är EGV eller AVA i ST Petersburg billigast? Någon som har adressen till EGV i St Petersburg? Priser?
Är EGV eller AVA i ST Petersburg billigast? Någon som har adressen till EGV i St Petersburg? Priser?
Jag tror att EGV-kliniken bara finns i Riga, men jag kan ha fel.
De här priserna uppgavs i en annan FL-tråd häromdagen: "65000sek(AVA-Riga); 39000sek(EGV-Riga); 22000sek (Invicta); 48000sek (Elite i Estland)".
Invicta ligger i Polen, tror jag. AVA i Riga och St Petersburg har ungefär samma priser, vad jag vet.
Det finns ju både en St Petersburg-tråd och en EGV-tråd här på FL så du kan ju alltid fråga mer där.
Jag ska själv åka till AVA i Riga för ett första samtal om en vecka och har även kontaktat EGV i Riga.
Tusen tack för ditt svar, vet du hur lång kötid det är till Riga?
EGV är i Riga endast och kötid runt 3 månader.
AVA S:t Petersburgh har 1 månads kötid.
Ok men menas det då från det att man ringer och bokar en första tid för besök eller från det att man faktiskt påbörjar proceduren så att säga?
Å jag tycker det är så svårt det här med ÄD. Priserna är ju jätteolika! Hur tänker ni? Jag menar varför åker inte alla till Polendär det är billigast OM villkoren är likvärdiga? Vet någon om de är det?
Någon som har efrfarenhet av EVG i Riga? Får den som DONERAT ägg mycket pengar av kliniken? Donerar de flera ägg så att ma kan ha samma donator till syskonförsök??
Har någom erfarenhet av äd i Polen eller har någon varit i Riga på EGV? Är kostnaderna lika på alla AVA klinikerna? Har någon "adopterat embryo", ägg och spermdonation? Har ev behov av detta, är det bara ST. Petersburg - AVA som har detta?
Jag tycker det är svårt att välja land. Vi har varit i kontakt med Danmakr 1 års väntan från första träffen. Finland skickade vi ansökan till dec -06 och ska på första besöket i februari, efter det så söker en donator direkt eftersom vi anmält vårt intresse för ett år sedan.
Nu när vi väl bestämt oss så vill man komma till dem tidigare. Vem ska man välja annars? Finland känns nära pga av att vi pratar samma språk. Hur tänker du?
Primrose skrev 2007-11-20 01:09:54 följande:
piasan: Ja, nu är vi tillbaka från AVA i Riga. Jättefin klinik och förtroendeingivande och proffsig personal. Fast vi fick vänta i 45 minuter efter utsatt tid. Det var ett annat svenskt par i väntrummet (vi pratade inte med dem), vilket kändes lustigt men bra på något sätt. Jag har tänkt som du - att Finland känns "närmare" och tryggare, inte minst pga språket. Men de har ju så långa väntetider nu pga den där lagändringen i september 2007 (donatorn har inte längre rätt till anonymitet, samma som i Danmark alltså). Jag kommer kanske att boka en tid i Finland och ställa mig i kö där (det första försöket kan ju misslyckas) men det här besöket i Riga kändes väldigt positivt.
Vi skulle kunna få ÄD i februari om den görs i Riga. Priserna är olika beroende på vilken AVA-klinik man väljer. I Riga kostar det 5950 euro för närvarande fick vi veta och i Finland tror jag att det är 7500 euro.