• Lotusblomma

Hur gör ni med veckopengen??

Tänkte kolla hur ni andra med bonusar gör med veckopeng.
    Jag har en bonus på 12 år som fortfarande har veckopeng från oss. Han är boende och skriven hos oss. Han åker till sin mamma varannan helg och hälften av loven.
    Hur skulle ni gjort med veckopeng de helger han åker till sin mamma?
    Ska han få den av oss som vanligt eller bör hans behov bli uppfyllt hos sin mamma som han träffar såpass sällan?

Vill inte ha pekpinnar, finns inget rätt eller fel utan vill bara ha er lösning på frågan, hur skulle ni gjort.
    Svaret behöver ju alltså inte formuleras att "SÅKLART HAN SKA HA DEN VAD ANNARS?"
    Vi ger honom veckopeng ändå kanske jag ska skriva så slipper det bli frågetecken och konstiga svar
    Detta är bara en fråga...inget annat.

• Svar på tråden Hur gör ni med veckopengen??
  • Julia85

Jag har ju inga bonusbarn själv men när jag läste att han får veckopeng så kanske det kunde vara bra att han får halva veckopengen de helger han åker till sin mamma? För han är ju bara "nästan" en halv vecka hos er då.

Lia 040726 & Melwin 070507
  • Carbon

Jag har en dotter som bor hela tiden hos oss och är hos sin pappa varanna helg. Han får helt klart stå för kostnaderna som hon har i samband med hans helg.
    Våran dotter rider mycket, så det blir en del tävlingspengar som ligger på hans helg, och det får han självklart stå för varken han vill eller inte!

• Lotusblomma

Aha, ja det är lite så jag med tycker. När det är mammans helg borde hon kunna sticka till honom en slant eftersom vi gör det här.

Men tyvärr tycker inte hon som vi

• trux

Mina barn får veckopeng av mig & givetvis får de ta med pengarna till sin andre förälder när de åker dit. Även om h*n skulle kunna & vilja ge dem veckopeng så är det ju mitt ansvar. Den andre föräldern betalar ju underhåll & det ska ju räcka/täcka samtliga utgifter inklusive veckopengar. Jag förstår inte varför mamman skulle betala alls?

• Carbon

Ivårat fall gör pappan avdrag på underhållet dom helger som våran tös är hos han. Hade han inte gjort avdrag hade det varit en anna sak!

• ulle4

Har jag tagit det beslutet att ge mitt barn/bonusbarn veckopeng så kan jag inte begära av den andra föräldern att "ta över" det på sin helg. Det verkar märkligt. Vill han/hon däremot ge barnet en slant, som man ofta vill som förälder, så är ju det helt ok.

Svar på tråden Hur gör ni med veckopengen??