• MamaMari

(¯`°•.¸ Svenskar i Tyskland - vier¸.•°´¯)

Såg ju att nu var vår trea slut så jag startar en ny.
    Jag vill passa på att gratulera alla gravidisar och en nybliven mamma också. Det är bra att vi hjälper till att befolka Tyskland Jag säger som Katinka hoppas att det smittar av sig

• Svar på tråden (¯`°•.¸ Svenskar i Tyskland - vier¸.•°´¯)
  • Lottschen

ähum, hittad ska det ju vara

• Axa

MamaMari:
    Bra gjort !!

Kornblume:
    GRATTIS till sonen !! Trevlig epedemi du har starat !! Hoppas att alla som vill blir smittade ...

• NovaUnique

Här är även jag!

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Michaela ღ ¸.?°´¯)
  • Lottschen

NovaUnique
    Trevligt!

Men åååå, varför skulle jag hitta den här sidan? Jag som är så sugen på svensk mat jämt nuförtiden:
    http://sverigeonline.se/index.php/cPath/64

Hade jag inte redan haft en biljett till sverige om några veckor så hade jag lätt klickat hem en nyponsoppa och ett kexchoklad eller 2!!  Mmmm Där fanns till och med Sempervälling såg jag, ifall någon skulle vara på jakt.

Trevlig helg på er!

• MamaMari

Lottschen: Ja, man blir ju så sugen när man ser dessa läckerheter Men vi åker ju också snart så det är ju rätt onödigt.

Har ni varit och handlat på Tegut? Dom har ju massor med svenska articklar som tex dafgårds köttbullar och en massa andra saker som jag aldrig sett i Sverige.

Vilka skall fira jul i Sverige?

• NovaUnique

Tegut? Har jag aldrig hört talas om. Vad är det? Vanlig mataffär eller?

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Michaela ღ ¸.?°´¯)
  • Appeltoss

Blääh, jag börjar bli för-tyskad. Skulle packa ihop lite grejer att ta med till pysslet pa Kindergarten och tänkte att nu skulle man haft en san där korg...

I April (ja, ja, jag vet att det är jäääättelangt dit, men jag längtar redan) ska jag träffa mina svenska kompisar pa en tjejhelg i Berlin. Nagon som har bra tips pa mysiga caféer, affärer som man inte ska missa eller sa?

• Appeltoss

Blääh, jag börjar bli för-tyskad. Skulle packa ihop lite grejer att ta med till pysslet pa Kindergarten och tänkte att nu skulle man haft en san där korg...

I April (ja, ja, jag vet att det är jäääättelangt dit, men jag längtar redan) ska jag träffa mina svenska kompisar pa en tjejhelg i Berlin. Nagon som har bra tips pa mysiga caféer, affärer som man inte ska missa eller sa?

Svar på tråden (¯`°•.¸ Svenskar i Tyskland - vier¸.•°´¯)