• snusmumin

Barnflicka

Vad kostar det att ha barnflicka/au pair i England (ej London)?

• Svar på tråden Barnflicka
  • Jo Ma

Är ju massa olika saker som påverkar sådant.

• matilda77

Kan bara London tyvärr.....Antar att priser kan vara lägre beroende på var man bor
    Jag jobbade 2002-2004 samt 2006

Då tjänade en
    Au pair 50-75pund
    Nanny 400-500 pund
    Live in nanny 250-300 pund
    Sen finns det folk som betalar både mycket mer el mindre än detta så klart.kolla på gumtree.com ( om den sidan finns kvar) de har annonser med aktuella priser i olika områden.

• Ingrid83

Jobbade i skotland i fyra ar som nanny bodde i samma hus, fick all mat m.m. plus bil och bensin pa helgerna da jag var ledig fick 400pund

• matilda77

Fast vänta tror jag har helt fel nu..... Jag tjänade 600 i veckan 2006 som live out och 400 som live in.....måste kolla min London bok innan jag bekräftar.... Sorry.....

• Jo Ma
    matilda77 skrev 2012-01-14 20:24:55 följande:
    Kan bara London tyvärr.....Antar att priser kan vara lägre beroende på var man bor
    Jag jobbade 2002-2004 samt 2006

Då tjänade en
    Au pair 50-75pund
    Nanny 400-500 pund
    Live in nanny 250-300 pund
    Sen finns det folk som betalar både mycket mer el mindre än detta så klart.kolla på gumtree.com ( om den sidan finns kvar) de har annonser med aktuella priser i olika områden.
    Varför tjänar en inneboende barnflicka mindre? Visst finns arbetstidslagar, men en inneboende barnflicka hamnar i en situation där hon på något sätt kan tvingas hamna i arbete i stort sett när som helst (utom natten då förstås), längre än de åtta timmar. Dessutom lever inneboende barnflickor och au pair-flickor väldigt mer "inpå" arbetsgivarfamiljen.
  • matilda77

En inneboende kostar familjen en del pengar för mat, el, etc och som sagt bor man ju där. själv skulle jag inte vilja va inneboende! Har varit inneboende under kortare jobb eller under resor med familjer men det är jobbigt.

• Ingrid83

Inneboende ar inte alls faligt beror ju pa vad man menar med inneboende jag hade en egen lagenhet med egen ingang..

• matilda77

Nej att vara inneboende kan vara bra beroende på hur man bor! En del bor tex i vindsrummen, eller ett rum med egen ingång som är vanliga i viktorianska hus då har man privat liv.men jag har också varit hos folk som har au pair som bor på en madrass som står i ett skåp och läggs på diskbänken om natten......

• Jo Ma
    matilda77 skrev 2012-01-15 12:18:42 följande:
    Nej att vara inneboende kan vara bra beroende på hur man bor! En del bor tex i vindsrummen, eller ett rum med egen ingång som är vanliga i viktorianska hus då har man privat liv.men jag har också varit hos folk som har au pair som bor på en madrass som står i ett skåp och läggs på diskbänken om natten......
    matilda77 skrev 2012-01-14 21:32:16 följande:
    En inneboende kostar familjen en del pengar för mat, el, etc och som sagt bor man ju där. själv skulle jag inte vilja va inneboende! Har varit inneboende under kortare jobb eller under resor med familjer men det är jobbigt.
    Finns väl en del inneboende som får stå för i alla fall mat själva? Hon kanske inte vill-kan äta samma mat som familjen, skall hon laga egen mat innan då (om hon nu äter med familjen)?
  • matilda77

Live In brukar betyda mat och husrum. Men det finns nog Flexibilitet i de flesta fall.

• Vaniljkex

Au pair jobbar val 20 timmar i veckan max? Vet inte vad man betalar, men antar minimum wage, som val ar strax under £6 per timme. Sa brukar man val betala engelskaundervisning oxa? Engelsk mobil brukar oxa vara en vanlig forman.

Vi har en nanny/housekeeper. Hon ar live-out och tjanar £9 i timmen netto, sa kostnaden for oss blir drygt £13 per timme. Det ar billigare utanfor London. Live-in nanny ar ju billigare, och jobbar dessutom tva kvallar som barnvakt per vecka, men det lockar inte mej alls, jag vill ha kvar mitt privatliv. Generellt brukar arbetsgivaren sta for mat som ats under arbetstid. Kolla pa nannytax eller hos nagon nannyagentur, sa kan du sakert hitta info som galler for din del av England.

• Jo Ma
    Vaniljkex skrev 2012-01-17 21:00:43 följande:
    Au pair jobbar val 20 timmar i veckan max? Vet inte vad man betalar, men antar minimum wage, som val ar strax under £6 per timme. Sa brukar man val betala engelskaundervisning oxa? Engelsk mobil brukar oxa vara en vanlig forman.

Vi har en nanny/housekeeper. Hon ar live-out och tjanar £9 i timmen netto, sa kostnaden for oss blir drygt £13 per timme. Det ar billigare utanfor London. Live-in nanny ar ju billigare, och jobbar dessutom tva kvallar som barnvakt per vecka, men det lockar inte mej alls, jag vill ha kvar mitt privatliv. Generellt brukar arbetsgivaren sta for mat som ats under arbetstid. Kolla pa nannytax eller hos nagon nannyagentur, sa kan du sakert hitta info som galler for din del av England.
    Antar att om flickan gör ganska lite barnpassning är det vanligt att hon får göra mycket mer annat som städa, diska, tvätta, laga mat och servera (finklädd i blus och kjol), i alla fall i vissa familjer. De allra finaste familjerna kan ju alltid anställa flera flickor med olika huvuduppgifter, men även där är det många som bara anställer en eller möjligtvis två.
  • Vaniljkex

Visst ar det sa, vi behovde inte en heltidsnanny, sa vi lade in housekeeping i tjansten oxa for att kunna erbjuda en heltid. Var nanny lagar och serverar barnens lunch, men byter inte om till finklader

Svar på tråden Barnflicka