Barnflicka
Vad kostar det att ha barnflicka/au pair i England (ej London)?
Vad kostar det att ha barnflicka/au pair i England (ej London)?
Är ju massa olika saker som påverkar sådant.
Kan bara London tyvärr.....Antar att priser kan vara lägre beroende på var man bor
Jag jobbade 2002-2004 samt 2006
Då tjänade en
Au pair 50-75pund
Nanny 400-500 pund
Live in nanny 250-300 pund
Sen finns det folk som betalar både mycket mer el mindre än detta så klart.kolla på gumtree.com ( om den sidan finns kvar) de har annonser med aktuella priser i olika områden.
Jobbade i skotland i fyra ar som nanny bodde i samma hus, fick all mat m.m. plus bil och bensin pa helgerna da jag var ledig fick 400pund
Fast vänta tror jag har helt fel nu..... Jag tjänade 600 i veckan 2006 som live out och 400 som live in.....måste kolla min London bok innan jag bekräftar.... Sorry.....
En inneboende kostar familjen en del pengar för mat, el, etc och som sagt bor man ju där. själv skulle jag inte vilja va inneboende! Har varit inneboende under kortare jobb eller under resor med familjer men det är jobbigt.
Inneboende ar inte alls faligt beror ju pa vad man menar med inneboende jag hade en egen lagenhet med egen ingang..
Nej att vara inneboende kan vara bra beroende på hur man bor! En del bor tex i vindsrummen, eller ett rum med egen ingång som är vanliga i viktorianska hus då har man privat liv.men jag har också varit hos folk som har au pair som bor på en madrass som står i ett skåp och läggs på diskbänken om natten......
Live In brukar betyda mat och husrum. Men det finns nog Flexibilitet i de flesta fall.
Au pair jobbar val 20 timmar i veckan max? Vet inte vad man betalar, men antar minimum wage, som val ar strax under £6 per timme. Sa brukar man val betala engelskaundervisning oxa? Engelsk mobil brukar oxa vara en vanlig forman.
Vi har en nanny/housekeeper. Hon ar live-out och tjanar £9 i timmen netto, sa kostnaden for oss blir drygt £13 per timme. Det ar billigare utanfor London. Live-in nanny ar ju billigare, och jobbar dessutom tva kvallar som barnvakt per vecka, men det lockar inte mej alls, jag vill ha kvar mitt privatliv. Generellt brukar arbetsgivaren sta for mat som ats under arbetstid. Kolla pa nannytax eller hos nagon nannyagentur, sa kan du sakert hitta info som galler for din del av England.
Visst ar det sa, vi behovde inte en heltidsnanny, sa vi lade in housekeeping i tjansten oxa for att kunna erbjuda en heltid. Var nanny lagar och serverar barnens lunch, men byter inte om till finklader