Kan man göra en stor mängd hamburgare/biffar i långpanna i ugnen?
Kan man göra en stor mängd hamburgare/biffar i långpanna i ugnen? Istället för att stå och steka i stekpanna. Vilken temperatur på ugnen i så fall?
Någon som vet?
Kan man göra en stor mängd hamburgare/biffar i långpanna i ugnen? Istället för att stå och steka i stekpanna. Vilken temperatur på ugnen i så fall?
Någon som vet?
Självklart kan man göra det.. Graderna och tiden beror ju på hur stora du gör dom.. Men kanske 175 grader 20-30 min för normalstora.. Man får kika på dom.. =)
fler som tror att det blir okey??
ja, jag gör köttbullar så så det borde ju gå lika bra med biffar/hamburgare
Låter jätte bra! Vi älskar biffar/hemmagjorda hamburgare så detta vore ett snabbt o smidigt sätt. Hur gör du när du gör köttbullar så? Hur ofta tar du ut dem och rullar runt? Vilken temperatur på ugnen?
jag tar aldrig ut dom o rullar...som man gör i en stekpanna.
dom brukar vara inne ca 15 minuter kanske beroende på hur stora de är, jag brukar lägga in köttbullarna ungefär smtidigt som potatisvattenet börjat koka så brukar det vara klart samtidigt (om jag nu äter kokt potatis till) tja ca 175grader men jag kör på varmluftsugn...om du inte har det skulle jag nog köra på 200 grader...men längre tid då men biffar. De brukar bli godare o saftigare i ugn än i stekpannan + inget stekfett behövs!!