• fru edinge

    könshår

    en lite intim fråga kanske, men jag frågar ändå..

    Hur gjorde ni med könhåret inför förlossningen? rakade ni av allt eller körde helt naturell?

    Jag ser inte min slida längre och har därefter svårt att raka mig där nere, men vill nog vara hel rakad då det e dags att skrika,, E det bra att vaxa sig i slutet av graviditeten?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-13 12:40:48:
    Någon???

  • Svar på tråden könshår
  • mysmika

    Ställ dig framför en spegel! Jag var varken vildvuxen eller helrakad, utan "trimmad".. Hehe. Bikinilinjen gick jag och fick vaxad, tyckte det kändes fräscht, om inte innan så efter förlossningen, så tyckte jag det var bra. Lycka till förresten!

  • fru edinge

    oki.. e helt vildvuxen för tillfället.. Om man ska vaxa sig, ska det vara långt eller kort innan vaxningen då??

  • mysmika

    Mittemellan, de gör ondare när det är långt tycker jag. 6-7 mm kanske....då brukar det funka bäst.

  • noconwood
    fru edinge skrev 2007-11-13 12:33:39 följande:
    en lite intim fråga kanske, men jag frågar ändå..Hur gjorde ni med könhåret inför förlossningen? rakade ni av allt eller körde helt naturell?Jag ser inte min slida längre och har därefter svårt att raka mig där nere, men vill nog vara hel rakad då det e dags att skrika,, E det bra att vaxa sig i slutet av graviditeten?TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-13 12:40:48:Någon???
    al naturelle
    har faktiskt hört att håret ska vara till hjälp vid en förlossning...
    fråga mej inte hur, men jag tror på det!
  • Miniigirl

    Hm, eftersom det var ganska svårt att se, var en stor mage ivägen i slutet, så var det nog ganska vildvuxet! tyckte det kändes lite jobbigt att tänka på förlossningen, å att folk ska se mellan mina ben osv...men när man väl är där...haha...då skiter man i det fullständigt=) Man har lixom annat att tänka på=)

  • Jewell

    Hade inte gjort nåt åt mitt före förlossningen för jag räknade att barnmorskorna och läkarna sett en tidigare och det är ju det naturligaste i världen...
    Sen så är alla nog mer koncentrerade på det som kommer ut där en hur det ser runt om...

    Men du ska göra som det känns bäst för dig, vaxa borde ju gå bra.
    Ring och fråga på en salong så vet dom nog.

    Lycka till med den väntade babyn!

  • The Fairy

    Jag var totalt vildvuxen!
    Tror inte BM bryr sig om sådant, har för mig att jag läste i en tråd eller om det faktiskt var min BM som berättade att hon undrade varför tjejer brydde sig om hur håret där nere såg ut under förlossningen! Hon till och med undrade hur de som var fixade där nere hade gått tillväga!

Svar på tråden könshår