Underhålls strul i usa med pappan i sverige
Vet inte var jag ska stoppa detta inlägg men jag testar här först..=)
För att göra en lång historia kort...
Min sambo har en son kvar i usa som han nu förlorat vårdnaden om (vilket vi redan visste skulle ske)
Hans ex har via rätten fått ok på 115 dollar i veckan som vi ska betala i underhåll...Vilket vi just nu ej kan så han är skyldig henne runt 3000 dollar...Han åkte hem för att ordna detta + prata om vårdnaden...Sagt och gjort..Blir i nästa hearing häktad eftersom han är skyldig pengarna, hans mamma fick ut honom....
Nu har han fått ett nytt datum den 10 jan men kommer vara tillbaka i swe när detta datum är...Och vi har trokigtvis ej lyckats få ihop pengarna tills dess...
Vet någon vad som händer? Han kommer ju få en warrent på sig,så åker han hem blir han plockad. Men kommer usa se till att han blir utlämnad till dom eller kommer dom låta hans warrent ligga öppen tills han stiger på amerikansk mark igen?
Planen är att vi ska försöka betala in summan men det kommer ta lite mer tid och sen hålla 0 i skuld på underhållet...Men som sagt det tar tid och jag är väldigt stressad om han kommer bli hem skickad eller dyl...Någon som vet något om detta eller om var jag kan hitta info på nätet..Jag har letat mig själv grå hårig...=(
Tack så mycket på förhand....