• piifi

Om man har 2 barn

& fått hjälp av pergo för att få igång ÄL så dom blev till med hjälp av det. Men denna gången har jag ej blivit gravid ialla fall inte på första försöket har en ask kvar som jag kan ta nästa gång. Men så sa läkaren att om jag ej blivit gravid sen så skulle hon remitera oss vidare men då till min fråga om nån vet om jag som har 2 barn redan får väl inte IVF med hjälp av landstinget? & hur många år måste man stå i kö till det? Tacksam för svar

• Svar på tråden Om man har 2 barn
  • Sara78

Har du barn sen tidigare får du inga gratis IVF från landstinget, men du kan alltid söka privat och betala själv. Oftast är köerna inte lika långa då heller men det varierar ju mycket på olika kliniker.
    Det kan ju hända att du får prova sprutor först innan ni går på IVF? Det fick jag göra när pergo inte funkade.

• Funderaren

Du får IVF av landstinget om du och din partner inte har gemensamma barn. Att du har barn sen ett tidigare förhållande spelar ingen roll.
    Men är barnen tillsammans med din nuvarande partner så får ni betala IVF:en själva.

Ville bara tillägga det Vet inte hur det är i ditt fall?!

Huvudsaken är att man vet vad man menar!
  • Funderaren

Fast när jag läser ditt inlägg ännu en gång så misstänker jag att barnen är tillsammans med din nuvarande partner?!

Huvudsaken är att man vet vad man menar!
  • C r e d o

Ska du bara göra två försök med Pergo??? Jag har tre "Pergobarn" och har blivit gravid på femte, fjärde och nu senast tredje kuren Pergotime, skulle få fortsätta längre om jag ej blivit gravid. Jag gick till Carl von Linné i Uppsala och om man ägglossar på Pergotime så var det bara att köra på upp till 10-12 kurer.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • piifi

Tack för era svar =) Jag är sambo med pappan till våra barn så det stämmer bra, ville bara kolla för den läkaren jag va till sa att man kunde gå vidare efter nästa pergo kur men jag glömde & fråga detta om vi var tvungna & betala för IVF jag har jue blivit gravid en gång föut med hjälp av pergon så jag hoppas jue att jag skulle kunna bli det igen =) Men jag ska prata med läkaren igen sen & sen vad hon säger. Tack igen för svaren

Svar på tråden Om man har 2 barn