• bagitor

Pinsamma förlossningar???

Hej!
    Jag är i v.29 och väntar på min första förlossning så därför är jag nervös över en del som man hört.
    Har bla hört att när man ska föda så bajsar man på sig, är det sant?? Är det sant att alla också bara kräker rakt ut vid nåt särskilt tillfälle under förlossningen?
    Jag tycker detta är så förnedrande och utlämnande att behöva gå igenom nåt sånt. Låter kanske konstigt eftersom man inte kan hjälpa det men jag är lite "blyg" för sånt.
    Snälla finns det någon som vet???

• Svar på tråden Pinsamma förlossningar???
  • Min högsta önskan

Jag bad om lavemang när jag kom in till förlossningen, då var det värsta redan ute när man väl började krysta.
    Och att alla skylle spy, nädu.. Jag spydde aldrig..

Men jag kan ju trösta dej med, att när du väl ligger där, så är bajsande det MINSTA du bekymrar dej om!! Och BM bryr sej definitivt inte!! De är vana vid allt!

• Goliz

Visst kan man spy rakt ut...det gjorde jag. Du kan be om att få lavemang om du är orolig för den biten, men det är inget som som erbjuder dig, du måste fråga själv.
    Annars så är det ju så att dom har sett o hört det mesta så du behöver inte känna dig orolig, dom e vana!
    Man glömmer allt sånt där när man väl är där, det är så mycket annat att stå i ;)
    Lycka till!

• LinnaLi

Kan bara säga att jag hade samma rädsla, men när jag väl var där så brydde jag mig inte. Hade fullt upp med att koncentrera mig på värkarna.

Lycka till!

...för evigt, för alltid...
  • MansonDust

Folk överdriver gärna Skrattande Jag har fött 2 barn & har aldrig spytt eller mått illa under förlossningarna. Har inte velat ta lavemang, det är en kamp att bara kissa under värkarbetet ! Och det har inte kommit mycket under krystningarna heller.

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • DIVGRL

Hej hej!!

Jag kräkte inte när jag födde någon av mina döttrar. Det där med att bajsa när man föder är inte man märker av. Inte så konstigt att man gör det när allt pressas neråt och utåt.
    Det är inte heller någon som gör en "grej" av det. Tror inte att någon barnmorska står och skriker att "nu kom det lite bajs här"!

Nej, det är bara helt naturligt och kanske märker du av det eller gör du inte det.
    Mer pinsamt är nog när man inser sen att man bett barnmorskan dra åt h-vete...men hårda ord är de väl ganska vana vid =)

• MansonDust

Säjer som LinnaLi.

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • Teskedsmamman

Man KAN kräkas när huvudet på barnet står vid ett särskilt ställe i födselkanalen, men jag har fött iaf 2 barn (snittad med första) och mådde illa vid ett tillfälle med den första men inte medden andra...

bajsar gör de flesta, men oftast märker man det inte ens...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • En glad tjej

Jag tycker inte det finns något som heter pinsamma förlossningar faktiskt! Bm har sett allt. Själv sket jag på mig när jag krystade, inget jag eller mannen tänkte på! Jag fick inget lavemang och ja, då går det som det går!

• Teskedsmamman
    En glad tjej skrev 2007-11-09 15:26:24 följande:
    Jag tycker inte det finns något som heter pinsamma förlossningar faktiskt! Bm har sett allt. Själv sket jag på mig när jag krystade, inget jag eller mannen tänkte på! Jag fick inget lavemang och ja, då går det som det går!
    Jag fick lavemang men bajsade på mig iaf...
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden Pinsamma förlossningar???