• Sousou

litet embryo..missfall?

Hej,jag är i v.6 enligt SM. Var hos läkare pga bruna flytningar, de kommer från livmodern det är gammalt blod. Men embryot var mindre än väntat så han tror att graviditeten har stannat upp och därför kan jag få missfall..är det nån som har varit med om detta elller liknande? Att embryot är mindre än väntat? Ska dit om 1 och 1/2 vecka då ska läkaren se om det utvecklats och om det slår något hjärta.

Går i ovisshet...tacksam för svar

• Svar på tråden litet embryo..missfall?
  • Me o Mike

Hur långt TRODDE du att du gått då??

• Sousou

De har räknat från SM som dem alltid gör vilket är isåfall 5v+6dgr. han sa att att embryot är 4+6 dgr gammalt men ser 1 vecka mindre ut.

• Me o Mike

Ok, men då handlar det om 7 dagar och det är inte ALLS ovanligt att man får så!! Försök håll dig lugn tills du ska dit igen!

Sousou skrev 2007-11-09 09:21:45 följande:
    De har räknat från SM som dem alltid gör vilket är isåfall 5v+6dgr. han sa att att embryot är 4+6 dgr gammalt men ser 1 vecka mindre ut.
  • Dahlia

Så tidigt kan de inte se ett embryo ordentligt. Det som man kan se är hinnsäcken.
    Kunde läkaren se någon hjärtaktivitet?

Jag tycker inte du ska ställa in dig på missfall ännu, det e förtidigt att avgöra om det inte är så att han såg att hinnsäcken var intakt på nått sätt.

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är nu BF 3 juni 2008
  • Sousou

Det går inte att se någon hjärtaktivitet än. man kunde se att det fanns en graviditet.Det var liksom en "kula" rund med vitt inåt i den(på ultraljudskärmen).Man kan inte se hjärtaktivitet förrän tidigast nästa vecka därför fick jag ny tid 21/11. Så liten chans finns det..

• Dahlia

Oki då var det så tiidigt så då kan han inte avgöra om embrot var förlitet.

När jag gjorde första vul i vecka 6+3 så var det på gränsen att man såg hjärtat. Min läkare sa att hade jag vart där dagen innan hade de inte kunnat se det.

Så hoppas att allt går bra för er!

Men jag har sen min testdag (har gjort ivf) haft blödningar och rosa/ bruna flytningar men det är ingen fara med fostret. Har nu gjort regelbundna vul sen vecka 6+3 och gjorde ett senast igår och nu e jag i vecka 11 och allt ser bra ut.
    Min fert. läkare säger att det e jättevanligt att vi kvinnor kan blöda till och från utan att det betyder missfall.

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är nu BF 3 juni 2008
  • knudden

hej har varit med om samma sak och det slutade i missfall hoppas det inte gör det för dig

• PippiLottan

var med om samma sak. fast det var ännu mindre. jag trodde jag hade gått sex fulla veckor (sju) och läkaren sa att embryot var max fyra fulla veckor (fem). Det skulle alltså vara så pass "ungt" att jag inte borde fått ett plus på gravtestet om det skulle stämt med åldern läkaren sa. Då läkaren fick höra när jag gjort gravtestet mätte ho igen, jättenoga, men embryot var inte större. Tre veckor senare såg man lillhjärtat picka!!
    jag fick aldrig riktigt klart för mig om läkare mätte fel eller om embryot bara var litet eller. nu är han i allafall snart två år!

• knudden

ja jag har två barn och vi skulle skaffa tredje jag blev gravid men i v 9 fick jag missfall blev gravid igen och fick en blödning i v 10 jag va ju då orolig blödde lite och på kk så de att de såg ett foster men att det inte fanns någon hjärt aktivitet men eftersom fostret va så litet kunde det lika gärna vara att det hade blivit befruktat senare och att jag inte var så långt gången somjag trodde fostret va som i v 6-7 när jag frågade om det va vanligt att de inte såg någor hjärta vid denna tid punkt så sa hon att det inte va vanligt jag skulle komma tillbaka men dagen efter så började jag blöda rejält och då sa hon att det var ett missfall hoppas det går väden för dig det är tufft även om det bara är i början

• Sousou

Tack så mkt för era svar och berättelser. Jag själv vet om ca 12 dgr,för då bör hjärtat slå om graviditeten lever.

Svar på tråden litet embryo..missfall?