Fråga om utridningsskedet???
Hur har du upplevt ditt utdrivningsskede? Har du haft värkar för att vara helt smärtfri emellan, el har det gjort ont under hela skedet? Hur upplevde du övergången mellan öppningsskedet och utdrivningsskedet? Fick du en helt ny typ av smärta och kom den hastigt?
Har massa funderingar trots att jag redan fött barn. Blev igångsatt och fick efter ett konstant hastigt värkarbete utan paus vansinninga smärtor när jag öppnat mig helt. Pga sonen mådde dåligt drogs han ut med klocka, forcerad krystning och tryck på magen av flera bm. Har fått förklarat för mig att jag inte kände krystvärkar pga sonen inte roterat långt ned för att starta krystimpulser. Troligen har alltså smärtan berott på att sonen roterades och drogs ned och ut på 7 min. Pust...Är nu orolig och undrar hur andra upplever själva utdrivningsprocessen. Om den nu skulle vara en timme el två hoppas jag verkligen inte att den skall kännas som man skall dö hela tiden...Dags igen om 2 mån. Blev extra påmind igår eftersom sonen blev 2 år.
Dela gärna med er av era erfarenheter!