• a maria

Hur går jag tillväga?

Hej ! Nu är det äggdonation eller adoption som gäller för vår del. Hur ska man bete sig för att ställa sig i kö, ska man ha egen donator klar redan då eller kan man ordna det under tiden man väntar i kön för de som ej har donator? Någon som vet om man måste byta ägg med någon även om man har egen donator eller om man får ta sin donators ägg de rekomenderade mig att kolla med eventuella systrar sedan läste jag att men byter ägg med en annan donator varför rekomenderar de då nära släktingar. Det var många frågor jag vet men jag kanske kan få svar på något det brukar alltid finnas några som vet det mesta här på sidorna tack på förhand.

• Svar på tråden Hur går jag tillväga?
  • Angla

Ställa sig i kö gör man genom att få sin remiss skickad till det stället. Har man egendonator så brukar man få vänta sex månader på att alal obligatoriskaprover skall bli klara. Har man ingen egen kan kön avriera väldigt. De brukar rekomndera ett byta mellan två par för att man inte skall se sitt donerade ägg växa upp. Men det valet är nog ert tillsamamns med donatorn.

• crcr

Hej
    Varför ska du genom gå en ÄD?
    Om du funderar ska du göra det i Sverige eller i Finland?
    Hur som helst ställ dig i kö man kan ju alltid ångra sig när det bvlir aktuellt.
    Köerna är långa och få donatorer.
    Lycka till
    CR

• a maria

Jag ska genomgå äggdonation eftersom jag gjort 6 IVF försök som alla misslyckats har fått några fina ägg men aldrig mer än 1 riktigt fint vid samma försök. Därav har vi blivit rekomenderade ÄD. Vi har funderingar på Uppsala men får vi inte tag på någon donator kanske det blir aktuellt med Finland men det är ju mycket pengar det gäller och resor tillkommer ju också med mer semester osv om man ska längre bort.
    Är det någon som har erfarenhet av akademiska?

Svar på tråden Hur går jag tillväga?